Müügitulu on üks põhilistest finantsnäitajatest, mida aruannetes vaadatakse, mille järgi hinnatakse ettevõtte tulemusi ajas ja võrreldakse neid konkurentidega.
Mõnikord on teatud müügitulu lävend seatud riigihankes osalemise tingimuseks ja paljud ettevõtted jälgivad seda ka oma äripartnerite valikul, neile krediiditingimuste seadmisel ja muudes olukordades. Müügitulu on ka üks näitaja, millest sõltub, kas ettevõte klassifitseeritakse mikro-, väike-, keskmise suurusega või suurettevõtjaks, mis omakorda tingib nõuded esitatavale raamatupidamise aastaaruandele.
Ka audiitorkontrolli kohustus sõltub osalt just müügitulu suurusest. Järelikult on oluline, et müügitulu oleks aruannetes kajastatud nii, et see annab ettevõtte finantstulemustest õiglase ülevaate. Samuti peavad müügitulu kajastamise põhimõtted erinevates ettevõtetes lähtuma samadest arvestuspõhimõtetest – ainult nii on omavahelised võrdlused asjakohased.
See lugu on PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus:
- Ligipääs PRO portaalidele (RMP, Äri, DigiPro, Rikas ja E-kaubandus).
- Üle 2000 raamatupidaja tööks vajaliku jooksvalt ajakohastatud tööriista, juhendi ja nõuande (sealhulgas üle 50 abitabeli).
- RMP toimetuse korraldatud koolitustele soodustus vähemalt 25 eurot.
- Ligipääsu Geeniuse seitsme teemaportaali tasulisele sisule.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigust veebis.
- Ajakirja Digi paberväljaannet. Selle saamiseks saada palun oma aadress aadressile telli@geenius.ee. Paberajakirja saad tellida ainult Eesti aadressile.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.