Mida raamatupidamisteenuse osutaja valikul silmas pidada?
Raamatupidamisbüroo valikul tuleks kindlasti uurida ja järele küsida:
- kui kaua on büroo tegutsenud;
- kui suur on töötajate arv;
- millised on ettevõtte referentsid (näiteks milliste tegevusalade ettevõtete raamatupidamist on tehtud, kui suuri ettevõtteid, kui suure töötajate arvuga jne);
- kes on büroo omanikud ja vastutavad isikud ning millised on nende kogemused ja haridus;
- kuidas on tagatud teenuse kvaliteet – kas ettevõttel on juurutatud ISO või mõni muu kvaliteedijuhtimise süsteem;
- milline on teenuse osutamise protsess, andmete edastus ja informatsiooni vahetamise kord;
- kas teenuse osutamise leping sõlmitakse kirjalikult;
- milline on büroo vastutus;
- milline on töötajate haridus ja kogemused;
- kuidas on korraldatud töötajate koolitus;
- kas ja kuidas on tagatud ettevõtet teenindava raamatupidaja asendamine tema haiguse või puhkuse ajal;
- kuidas on tagatud andmete turvalisus ja säilimine;
- millist tarkvara kasutatakse teenuse osutamisel;
- kus asub raamatupidamise andmebaas ja kuidas on see turvatud;
- kas on võimalik saada lisandväärtust täiendavate teenuste näol;
- kas bürool on sõlmitud vastutuskindlustusleping, et katta raamatupidaja võimalikest eksimustest tulenev kahju;
- kuidas kujuneb teenuse hind.
Millised on võimalikud riskid raamatupidamisbüroo valikul?
Nii nagu oma raamatupidaja palkamisel, kätkeb ka raamatupidamisteenuse osutaja valik alati riske, millele tasub tähelepanu pöörata.
- Ühe töötajaga büroode puhul on suurim risk seotud töötaja haigestumise või läbipõlemisega, mis võib häirida teenuse järjepidevust.
- Kui raamatupidaja lahkub büroost, on oht, et temaga koos kaob ka oluline kliendi kohta käiv informatsioon, eriti kui see pole olnud piisavalt dokumenteeritud.
- Suures büroos võib tekkida probleeme ka suhtlemisega – kui kommunikatsioon raamatupidajaga ei toimi, võib lõpptulemus siiski olla ebapiisav.
- Teenuse osutamise leping võib olla ebaselge, mistõttu tellijale jäävad lepingulised kohustused ja teenuse ulatus arusaamatuks.
- Kui teenusepakkuja satub majandusraskustesse või läheb pankrotti, võib ettevõtte andmete kättesaamine osutuda keeruliseks.
- Oluline on veenduda, et teenusepakkujal oleks kehtiv vastutuskindlustus, mis kataks raamatupidaja eksimusest tulenevad võimalikud kahjud.
See lugu on PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus:
- Ligipääs PRO portaalidele (RMP, Äri, DigiPro, Rikas ja E-kaubandus).
- Üle 2000 raamatupidaja tööks vajaliku jooksvalt ajakohastatud tööriista, juhendi ja nõuande (sealhulgas üle 50 abitabeli).
- RMP toimetuse korraldatud koolitustele soodustus vähemalt 25 eurot.
- Ligipääsu Geeniuse seitsme teemaportaali tasulisele sisule.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigust veebis.
- Ajakirja Digi paberväljaannet. Selle saamiseks saada palun oma aadress aadressile telli@geenius.ee. Paberajakirja saad tellida ainult Eesti aadressile.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.