Kuigi kütuse hind tõuseb, ei kavatse maanteeveofirmad ELiga liitumise järel karmistunud konkurentsi tõttu veohindu tõsta.
Eesti Konjunktuuriinstituudi koostatud transpordibaromeetri andmeil plaanib üle poolte firmade aasta alguskuudel teenuste hindu tõsta. Samas praktikute sõnul seda teha ei saa.
Vaatamata sellele, et vedajatel suurenesid nafta ning kütuseaktsiisi kallinemisel omakulud, sunnib tihe konkurents hindu samal tasemel hoidma. Heiki Ohu hinnangul tõusevad kütusehinnad kuni 60% eelmise aasta sama perioodiga võrreldes.
Samuti vabanes ELiga liitudes täienev veoressurss, mis varem piiridel tollijärjekorras seisis. Ohu sõnul tähendab see, et pidevalt piiridel kinni seisnud 1000–1200 kaugvedude autot on nüüd aktiivselt lisandunud töösse.
Kokku sooritavad kaugvedusid Eestis hetkel ligikaudu 5000 veokit.
Veofirmadele on kasvav probleem ka autojuhtide puudus, kuna paljud on Eesti veofirmadest lahkunud või plaanivad minna tööle välisriikidesse.
SP Transiti tegevjuhi Roman Loovi arvates tuleks veofirmadel pilk suunata eelkõige Lääne-Euroopasse, et otsida uusi võimalusi ning alternatiive, kuna siinset turgu ründavad kodumaistest tegijatest veelgi madalamat hinda pakkuvad vedajad naaberriikidest.
“Eesti veondusala ettevõtjad peaksid arvestama sellega, et toimumas on intensiivne turgude ümberjagamine ja veoskeemide muutumine,” lausus ta.
Seevastu KMV Eesti juht Heiki Ohu pidas õnne otsmist Lääne-Euroopa turult lühinägelikuks, soovitades hoopis keskenduda Venemaa turule.
Samuti peab ta liialt optimistlikuks Eesti Konjunktuuriinstituudi prognoosi veohindade tõusule, pigem hinnad langevad.
Hinnasõda turul kinnitas ka ASi Saku Autobaas juhataja Harri Viik. Lisaks nentis ta, et odav teenus ei saa turvaline olla, tuleb kontrollida vedaja tausta. Näiteks kadus veebruaris Norras Läti tundmatu vedaja veokile laetud lõhekoorem.
“Võib juhtuda, et kaob nii vedaja kui ka kaup ning Ida-Euroopa avarustest on neid raske leida,” manitseb Viik firmasid ettevaatlikkusele.
Veofirmad hindavad turgu negatiivselt