Personalitöö arenguprogramm

Tööturg on pidevas muutuses ja areneb kiiresti. Rutiinseid tööülesandeid saab järjest enam ära teha programmide abil, seega on oluline pühenduda uutele tööga seotud oskustele ning arenemisvõimalustele, ilma milleta enam lähitulevikus hakkama ei saa. Teada on see, et personalitöö ei kao kuhugi, kuid konkurentsis püsimiseks on vajalik end pidevalt täiendada ja harida. Personalitöö arenguprogramm koosneb seitsmest põhjalikust õppepäevast. Programmi viivad läbi kaheksa personalitöö valdkonna tippeksperti ja -koolitajat, kes omavad laia kogemustepagasit, mida jagavad programmi raames kõikide osalejatega. Arenguprogramm on vastavuses personalispetsialisti kutsestandardi V taseme nõuetega.

Sihtgrupp

Avaliku- ja erasektori erinevate valdkondade esindajad sh büroojuhid, assistendid, raamatupidajad ning teised spetsialistid, kelle tööülesannete hulka kuulub igapäevaselt ka personalitööga tegelemine.

Eesmärk

Anda oskused, mis võimaldavad organisatsioonis korraldada personalitööd spetsialisti tasemel.

Teemad ja ajakava

05.09.2018 (1. õppepäev)

10.00-11.00 Personalitööks vajalikud teadmised ja oskused Lektor: Ülle Matt (Swedbank AS, personalidirektor)
11.00-16.00 Tööõigus – võti töösuhteid reguleerivasse õigusruumi Lektor: Gaabriel Tavits (Tartu Ülikool, töö- ja sotsiaalhooldusõiguse professor)
  • Millist lepingut valida? Erinevused töövõtu-, käsundus- ja töölepingu vahel. Füüsilisest isikut ettevõtja ja ettevõtluskonto
  • Töölepingu olulised tingimused. Nende formuleerimine ja töötajale teatavaks tegemine
  • Töötaja ja tööandja kohustused, mis tulenevad töölepingust
  • Töölepingu lõpetamine ja ülesütlemine. Formaalsed ja materiaalsed eeldused töölepingu ülesütlemiseks

12.09.2018 (2. õppepäev)

10.00-16.00 Värbamine muutuvas töökeskkonnas, personali planeerimine ning töökeskkonna kujundamine Lektor: Indrek Sarjas (G4S Eesti AS, värbamisjuht/personalijuht)
  • Tööjõuturu ülevaade
  • Personali planeerimine (lühi- ja pikaajaline planeerimine)
  • Töökeskkonna kujundamine ja väärtuspakkumise loomine
  • Värbamine ja valik
  • Uue töötaja sisseelamise toetamine
  • Lahkuva töötaja toetamine – kas ja kuidas?

18.09.2018 (3. õppepäev)

10.00-16.00 Kaasaegsed töösuhted – lühiajaline juhendamine töökohal ning sõnumi oskuslik edastamine Lektor: Tiina Saar-Veelmaa (Proekspert AS, personalijuht; karjäärinõustaja)
  • Töödisain muutunud töökultuuri maastikul ehk hygge, ikigai ja fika
  • Töönõustamine, mentorlus ja coaching, 1-to-1 ning meeskonna 360
  • Avatud kommunikatsiooni ja sõnumite edastamine töökohal
  • Tagasiside andmine ja tunnustamine
  • Arenguvestluste läbiviimine

26.09.2018 (4. õppepäev)

10.00-16.00 Personalijuhtimise strateegiad Lektor: Ülle Matt (Swedbank AS, personalidirektor)
  • Strateegiline personalijuhtimine Mis on strateegiline personalijuhtimine ja kuidas luua organisatsioonis tähendusrikast ning ettevõtte tulemuste saavutamist toetavat personali strateegiat? Millised organisatsioonid vajavad strateegilist personalijuhtimist? Sõna “strateegia” taga ei peaks peituma midagi ülemäära keerulist, vaid hoopis lihtne ja selge visioon soovitud tulemusest ning selleni jõudmise plaanist. Kes peaks sõnastama personalistrateegia ja mida see peaks sisaldama? Kas ja kuidas kaasata selle loomisesse juhtkond ja juhid? Kes on personalistrateegia elluviijad?
  • Personalijuhtimine ja inimeste juhtimine erineva suurusega organisatsioonides Üha rohkem ja rohkem väärtustatakse ja tuuakse esile inimeste juhtimise kultuuri arendamise olulisust Eestis. Kes tegeleb ja vastutab juhtimiskultuuri arendamise eest organisatsioonides? Kas see on üksnes suurte ja keskmiste organisatsioonide pärusmaa või vajavad seda ka väikeettevõtted? Personalijuhtimise ja inimeste juhtimise olulisus ettevõtete juhtimises on selgelt kasvanud olenemata organisatsiooni suurusest. Millised on erinevad võimalused personalitöö korralduseks erineva suurusega ettevõtetes?
  • Personalijuhi ja personalispetsialisti roll organisatsioonis Strateegilist ja sihipärast personalitööd võib ellu viia iga organisatsioon olenemata oma suurusest. Personalitöötaja, olenemata oma ametinimetusest, on juhtidele paremaks käeks inimeste juhtimise teemades. Mida eeldab ja kuidas seda rolli edukalt täita? Räägime erinevatest lähenemistest personalitöö korraldamisel.
  • Rahvusvahelise personalijuhtimise trendid Aktuaalsetest personalivaldkonna teemadest puudutame juhtimise arendamise, talendijuhtimise, töötajate elukestva õppe ja mitmekesisuse valdkonna põhilisi alustalasid.

03.10.2018 (5. õppepäev)

10.00-16.00 Finantsid personalitöös Lektor: Paavo Siimann (TTÜ finantsanalüüsi lektor, koolitaja, endine Circle K Eesti finantsdirektor, mentor, väikeinvestor)
  • Millised on erinevused ettevõtte ja eraisiku finantsmõtlemisel?
  • Millised on peamised finantsaruanded ning milline on nende kokkupuutepunkt personalijuhtimisega?
  • Mida on oluline teada maksunduse põhitõdedest?
  • Kuidas analüüsitakse ettevõtte tööviljakust, arengukiirust, maksevõimet ja kasumlikkust?
  • Missugused on eelarvestamise põhietapid? Tööjõukulude-eelarve koht ettevõtte koondeelarves. Toimiva eelarve tunnusjooned
  • Milleks on vajalik riskide juhtimine? Riskide juhtimise põhietapid.
  • Personaliriskide mõju ettevõtte finantsnäitajatele
  • Finants- ja personaliosakonna tulemuslik koostöö

10.10.2018 (6. õppepäev)

10.00-16.00 Tööandja turundus ning sise- ja väliskommunikatsioon personalitöös Lektor: Aune Past (Past ja Partnerid Suhtekorralduse OÜ, juhatuse esimees, kommunikatsioonikonsultant, maineuurija, EPRA juhatuse liige)Organisatsioonikommunikatsioon
  • Mis on organisatsioon?
  • Kommunikatsioonijuhtimine kui juhtimise vahend
  • Sõnalise kommunikatsiooni olulisuse kasv
  • Organisatsiooni sihtgrupid
  • Kes vastutab organisatsiooni kommunikatsioonistrateegia eest?
  • Praktiline töö: oma organisatsiooni kultuuri ja kommunikatsiooni kaardistamine
Tööandja bränding
  • Kuidas tööandja maine mõjutab organisatsiooni tulemusi?
  • Tööandja maine ja organisatsiooni eelarve
  • Parim tööandja maine kujundaja
  • Kuidas privatiseerida organisatsiooni?
  • "Meie" tunne ja lojaalsus
  • Praktiline töö: 3x3x3x mudel
Persoonibränding
  • Persoon kui sõnum. Inimesed mõistavad sõnumeid vastavalt sõnumi edastaja kuvandile
  • Kus tekib persooni kuvand? Meediasuhted. Uus meedia
  • Inimene, tema kuvand ja konfliktsed situatsioonid
  • Miks minust alati aru ei saada? Tähendus on inimestes, mitte sõnades
  • Praktiline töö: mina iseendas kohal

18.10.2018 (7. õppepäev)

10.00-12.00 Töötajate süsteemne arendamine ja koolitamine. Personalihindamine edukalt toimima! Lektor: Kelli Toss (Eesti Energia AS, koolitus- ja arendusjuht)
13.00-15.00 Personalijuhtimine 21. sajandil – innusta, hoia, tunnusta! Lektor: Kaido Pajumaa (Motivaator.ee, koolitaja)
  • "Personali arendamine" tähendab juhtide “personaalset lähenemist” inimestele ehk juhtimine 21. sajandil
  • Nähtamatute barjääride tekkimine meeskonnas ja nende efektiivne eemaldamine – usalduskriis ja sellest väljumine
  • Mitterahalise motiveerimise koht 21.sajandi juhi arenguportfellis – 50 mitterahalist motiveerimise võimalust töötajate pühendumuse kasvatamiseks
Õppe kestvus 7 päeva, ühe päeva maht 6,3 akadeemilist tundi. Personalispetsialisti tunnistuse saavad need, kes on läbinud kõik õppepäevad.

Osavõtutasu

  • 1 183 EUR + km 20%
  • Võimalus on osaleda ka üksikutel päevadel eraldi, ühe õppepäeva hind on 169 EUR + km 20%.

Lektorid

Ülle Matt, Gaabriel Tavits, Indrek Sarjas, Tiina Saar-Veelmaa, Paavo Siimann, Aune Past, Kelli Toss, Kaido Pajumaa

Loobumine

  • Kirjalikul teavitamisel 100% maksumusest kuni 14.08.2018;
  • 50% maksumusest ajavahemikul 15.08– 28.08.2018.
  • Kui loobutakse hiljem kui 28.08.2018 osavõtutasu ei tagastata ning arve kuulub tasumisele.
Vaidluste lahendamise kord: Kõik konfliktid ning arusaamatused koolitatava ja koolitaja vahel lahendatakse kirjalike läbirääkimiste teel. Kaebustele reageeritakse seitsme tööpäeva jooksul koolituste ja konverentside projektijuhi ning tegevjuhi poolt. Kui kokkulepet ei saavutata, kuuluvad vaidlused lahendamisele kohtu poolt seadusega sätestatud korras.

Registreerimine

Registreerimine on lõppenud.

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll