• * |

    Kui ettevõtte omanik rendib oma sõiduatot tasuta ettevõttele, kas sellelt tuleb ka tasuda erisoodustusmaksud või märkida et see on kasutusel ainult ettevõtluses??

  • :) |

    no oleneb ikka sellest, kas selle autoga tehakse erasõite või mitte. See, kas auto kuulub ettevõttele või on renditud või tasuta kasutada antud, ei oma mingit tähtsust.
    Kui tehakse ka erasõite, siis tuleb tasuda erisoodustusmaksud, kui saab tõestada, et tehakse ainult firmasõite, siis makse ei tule maksta ja tuleb teha märge ARK-i.

  • Küsija |

    Kui eraisik liisib auto ja rendib auto ettevõttele, siis rentimise korral katab ettevõte kõik sõiduki kasutamisega seotud kulud 100%, kuid erasõidud kas hüvitada ettevõttele või tasuda erasõitude eest erisoodustusmaksu. Erasõidud on selged, aga küsimus, kas kulude alla saab ka minna liisingumakse, mida ettevõtte siis katab?

  • :) |

    mingit hüvitamisega erisoodustusest pääsemise varianti pole enam olemas. Kui tehakse erasõite, siis on erisoodustus ja tuleb maksta maksud. Võib muidugi erasõidud hüvitada, aga erisoodustusmaksudest see ei päästa.
    Kui ettevõte tasub eraisiku liisingumakseid, siis pole tegemist tasuta kasutada andmisega vaid rentimisega ja rendihind ongi see liisingusumma, millelt tuleb siis tasuda ka tulumaks.

  • hmm |

    Kuidas sel juhul on, kui omanik rendib autot ettevõttele tasuta kella 9-16ni? Edasi on eraisiku auto ehk omaniku ja erisoodustust ei teki. Lepingusse saab lisada, mis kulud peab ettevõtte seoses autoga kandma, tasuta rendi eest. Kas kaasneb liisingu tulumaks ei osaka kommenteerida.
    Tundub, et rendifirmdel on siin võimalus.

    • :) |

      eraisiku eest liisingu tasumine toob igal juhul kaasa tulumaksukohustuse ja tegemist ei ole siis tasuta rendileandmisega.

      Kuidas see kellaajaline rentimine välja hakkaks nägema, ei oska arvata, aga kulusid täisrauaga siis kohe kindlasti ettevõtte kuludesse panna ei saaks, 1/3 ehk kannataks kuidagi. Samas, kui omanik saab renti (liisingumakse), siis lisaks veel ettevõtte poolt kulusid maksta…. No ma ei tea, rent ju ongi kulude katmiseks.

      Mis võimalus rendifirmadel siis on?

  • ff |

    Kes see jbu siis tasuta rendib ja rendi eest tasu vastu võtta ei taha?

  • hmm |

    Ettevõttel mis rendib autot (ei pea põhitegevus olema) on võimalik rentida auto eraisikule, parem, kui mitte seotud isik ja sellega ei kaasne erisoodustuse tasumist. Ettevõtte saab 100% km tagasi. Esitab rendiarve koos km eraisikule ja nii ongi. Isegi maanteametis ei pea registreerima, kuna rendiauto.
    Näiteks mehe firma ostab/liisib naisele või vastupidi auto:) (ametlikult mitte seotud). Teeb rendilepingu, saab km 100% tagasi. Samuti ei kaasne erisoodustuse tasumist, kui ostaks firmale ilma rendilepinguta, siis tasuks erisoodustuse maksu ja km tagasi ei saa kui siis 50%.. Eraisik maksab rendi summa – mida maksaks ka liisingule.
    Eks andekamad saavad mõtelda kuidas vangerdada.

    See variant on nüüd vastupidine teemaalgataja teemast. Vabandused.
    Teemaalgatajale – renti pole mõtet omanikul saada, see on omaniku tulu ja kaasnevad maksud. Soovitaks järgmist.
    Võtta kuus 335€ maksuvaba autokompensatsiooni (peab olema nn sõidupäevik ehk kus on sõidetud) ja liskas saab kasutada lähetuse sõidutasusid. 0,30€/km ja kütuselt saab km tagasi. Lähetuse sõidukulude max ei ole reguleeritud. N:Tallinn-Tartu lähetus vormistada jne. Kui on palju lähetusi saab mõndagi:)

    • hmm-le |

      Ehk võtaks ja teeks enne targutamist omale selgeks, keda loetakse seotud isikuteks erisoodustuse mõttes.

      https://pilvebyroo.ee/erisoodustused/

      Erisoodustust saab osutada suhteliselt piiratud inimeste ringile:

      – juhatuse või nõukogu liikmed,
      – töölepinguga töötajad,
      – muu lepingu alusel ettevõttes töötavad inimesed, nt töövõtuleping, käsundusleping, ka pikaajaliselt ettevõttele kaupu müüvad inimesed,
      – eelnevalt nimetatud inimeste ABIKAASA, elukaaslane või lähisugulane

      Ja muus osas on su jutt ka vale, mis puudutab registreerimist näiteks.

    • ??? |

      Tsitaat emta kodulehelt:
      "Kuna erisoodustuse maksustamine ei olene enam sõiduauto kasutamisest erasõitudeks ja erasõite ei ole enam arvestuse alusel võimalik hüvitada, siis juhul kui tööandja ka rendib sõiduauto töötajale soodus- või turuhinnaga, siis erisoodustuse maksukohustus tekib ikka kilovatipõhise arvestuse alusel."

  • Appi! |

    Hmm, 22:34, väga hea vastus.On samuti firmal auto mida rendib välja ja esitab arved aga tegutsesin valesti, nimelt teatsin mnt, et on 100% ärisõidud. Kui nüüd auto kinnipeetakse ja sõidutab hoopis lapsi, on jama majas ja veel suur!Mida ette võtta, kes annab nõu?
    Tänud

  • . |

    Kui firma on auto välja rentinud ja teenib sellelt renditulu, siis tema jaoks ongi tegemist 100% ettevõtluses kasutatava autoga.
    Teil on leping ja arved. Rentnik võib autoga vabalt lapsi sõidutada, see ei puuduta teid.

  • w. |

    Kust pärineb info, et rendiautosid polegi vaja maanteeametis registreerida? Maksuameti koolitusel seda küsides sain selgelt vastuseks, et ka kõik renditavad autod tuleb registreerida kui 100% ettevõtluses kasutatavad autod.

  • K. |

    Tere,

    Minul küsimus, ehk oskab keegi aidata

    Tegemist on väike ettevõtlusega, nimelt on tegemist taksondusega seotud firmaga. Eraisik on teinud ettevõttega auto kasutusrendi lepingu, ettevõte tasub eraisikule renti ja tasub selle rendi pealt ka tulumaksu. Ettevõte ei ole KM kohuslane. Eraisik teeb autoga erasõite ning töösõite, ettevõte hüvitab ainult kütusekulud kuludokumendi alusel.

    Kas see on lubatud või kaasenevad mingid kulutused seoses sellega, et isik kasutab autot nii era – kui ka ettevõtluse tarbeks? Kas peab kuidagi tõestama, millal ja kui palju on tehtud töösõite?

  • Joosep |
  • . |

    Kui auto on firmale renditud, siis on see firma auto ja tuleb ka arvestust pidada nagu firma auto puhul.
    Kui maksate eraisikule renti, siis mingit kütusekulude hüvitamist lisaks olla ei saa.
    Kui firmale renditud auto on segakasutuses, siis tasute kilovatipõhiselt erisoodustusmaksud ja muud arvestust pidama ei pea. Kõik kulud on firma kulud, sisendKM 50%.

  • ½ |

    Tekkis küsimus, et kui eraisikuna rentida auto 0,8x liisingu ja kindlustuse summa eest ettevõttele, kas ettevõte saab siis katta ka 0,8kütusekulu ettevõtte kaardiga? Kuidas on remondikuludega? Senini on isikliku kasutuse ja tööga seotud kasutuse suhe olnud ca 20/80 kilometraažilt. Kui pangast võtta kasutusrendiga masin, siis jääb nii hoolduse, kütuse kui kindlustuse kulu rendile võtjale. Kas oleks juriidiliselt korrektne rentida autod 80% liisingu ja kindlustuskulust ettevõttele ja lasta 80% kütusest ja muust ekspluatatsioonikulust ettvõtte alt ja km tagasi saada selle pealt?

  • kaido |

    millisest AUTOST sa räägid?
    kui eraisik annab rendile liiklusvahendi (või mõne muu eseme) ja saab renditasu, siis ettevõttel pole mingeid muid kohustusi, ainult kasutamisega kaasnevad kulud rendile võetud esemel

  • marx |

    Juttu on siin igasugust aga algne teema oli “Kui ettevõtte omanik rendib oma sõiduatot tasuta ettevõttele” ja seega küsin üle.

    Juhatuse liige (eraisik) annab sõiduauto ettevõttele tasuta rendile.
    Ettevõte kasutab sõiduautot ainult töösõitudeks.

    Kõik on selge, see on samasugune ettevõtte kasutuses olev auto nagu auto puhul, mis on ettevõtte nimel.

    Kui auto on ettevõtte nimel, siis ettevõte märgib selle auto maanteeametis ainult töösõitudeks ja vastutab selle eest, et sellega tehakse ainult töösõite.

    Aga kas eraisik, kes on oma auto ettevõttele tasuta rendile andnud, märgib samamoodi selle auto maanteemeteis ainult töösõitudeks. Vaatasin maanteeametis ja eraisiku nimel oleval autol on seda võimalik märkida.

    Kuidas eraisikust autoomanik saab vastutada selle eest, et seda autot kasutatatakse ainult töösõitudeks? Või ta ei vastuta millegi eest ja vastutab ettevõte kuna see auto on ettevõttele renditud?

  • Vastamiseks pead olema sisse logitud.