Jõuluaeg on vargsi uksele koputamas ning neil ettevõtetel, kes pole veel jõudnud tegeleda oma töötajatele, klientidele või koostööpartneritele jõulukingituste otsimisega, on tagumine aeg see teema päevakorda võtta.
Nii nagu alati saabub lumi ootamatult, saabub ka detsembrikuu oodatust kiiremini ja seetõttu muutub ettevõtte olemust ja väärtusi kandvate kingituste otsimine lõpuks närviliseks ja vaevarohkeks. Ajaline faktor on seejuures märgilise tähtsusega, sest mitmete lahenduste, eriti veel eritellimustoodete või suuremahuliste tellimuste puhul tuleb arvestada oluliselt pikema tarneajaga. Et nii ei läheks ja kingitused õigeaegselt valmis oleksid, tuleks järgida mõningaid põhimõtteid ja leida vastused küsimustele, mis on abiks sobivate kingilahenduste leidmisel.
Kõige kriitilisema tähtsusega on tellija ning reklaamkingituse pakkuja hea ning avatud suhtlus ja siiras soov koostööd ning kingisaaja õnnelikuks teha. Kinkston Kingiagentuur on üle 10 aasta olnud oma klientidele abiks parimate kingilahenduste väljamõtlemise, leidmise, kujundamise ja pakendamise juures. Oleme arvamusel, sobiva kingituse tegemisel on esimene küsimus “kellele”. Kellele on kingitus mõeldud – klientidele, oma töötajatele või kellelegi kolmandale ning kas kingitus läheb ainuisikuliselt või on mõeldud mitmele inimesele? Siinkohal võiks mõelda muuhulgas kingisaajate ametialasele positsioonile ja missugune kingitus võiks saaja jaoks sobiv olla. Karskele kliendile veinikomplekti või suusafanaatikust ostujuhile golfipallide kinkimine ei pruugi just soovitud tulemust anda. Lisaks väärib vastamist “miks”. Miks antud klient, koostööpartner või kolleeg peaks kingituse saama? See küsimus võib kõlada küll ülekohtusena, kuid samal ajal aitab selgitada planeeritava kingituse mõtet. Lisaks aitab see piiritleda kingituste hulka.
Kasuks tuleb täpne teadmine eelarvelistest vahenditest kingituste tegemiseks. Kõige kahetsusväärsem on olukord, kus koostöös tellijaga töötame välja huvitava lahenduse, mis lõpuks jääb realiseerimata, kuna eelarve osas olid möödarääkivused. Järgmiseks peaks mõtlema kingituse sõnumile. Kingitus peaks andma edasi positiivse sõnumi ning tunde, et kingisaaja on oluline ja väärtustatud. Kui vahendid ei võimalda, siis tasub kingituste hulka piirata või nende tegemisest üldse loobuda. Sobivate ideede ja lahenduste leidmiseks arutame kliendiga läbi varasemate aastate tehtud kingitused ning tagasiside nendele – missugused lahendused on meeldinud ja missugused võiks koheselt kõrvale jätta, missugune on olnud kingituste sõnum ja kuidas on need meelde jäänud.
Aina enam leiavad kingipakki tee kodumaised saadused, toiduained ja maiustused. Kui kingitus on mõeldud kollektiivile, võib see sisaldada ka kiiremat tarbimist vajavaid tooteid. Ühtpidi võib selles näha lihtsamat ja soodsamat lahendust, teisalt teevad kodumaised väiketootjad silmad ette paljudele välismaistele. Aga mida teha siis, kui kingitus on mittesöödav? Peamine märksõna sel juhul on praktilisus. Kui kingisaajad ei ole just nipsasjade kollektsionäärid, siis tasub vältida kõike, millel on oht leida kiire tee prügikasti. Siinkohal soovitame oma klientidel pigem panustada väiksemale kingitusele ja kvaliteedile, sest just sellist teenust pakume omalt poolt.
Kui lõpuks on sobivad ideed leitud ja vajalikud kogused teada, jääb veel lahendada küsimus nende kujundamisest. Siin tasub kindlasti lähtuda märksõnadest: “vähem on parem”. Kasutust leiavad soliidsed lahendused, kus ettevõtte logo või sõnum ei mata enda alla kingitavat toodet. Sobiva lahenduse leidmisel on abiks professionaalsed projektijuhid oma teadmiste ja kogemustega toodete ning materjalide eripärade kohta. Tuleb ette olukordi, et aeg-ajalt seavad materjalid ning kasutatavad tehnikad soovitud lahendustele piirangud ning kujunduslahendus osutub teostamatuks.
Kingitusega kaasneb alati hea annus emotsioone ja äärmiselt meeldiv on nende kohta tagasisidet kuulda. Seega miks mitte teha peale jõuluaega põgus tagasivaade ning uurida, kuidas kingitused saajale meeldisid, mida muud toredat kingiti ja koondada need mõtted kokku ühte kogumikku. Nii ongi järgmistel aastatel, kui jälle sügis kätte jõudmas, paras aeg kätte võtta vanad märkmed ning hakata planeerima uut jõulukingi hooaega.