Veebileht on ettevõtte visiitkaart

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Enne kodulehe tellimist tuleb välja selgitada, kui keeruline ja atraktiivne see olema peaks.

Esimene mulje ja info ettevõtte kohta saadakse aina sagedamini just internetist ning tihti sõltub veebilehe usaldusväärsusest, kas sellest ühest klikist jõutakse ka reaalse kontakti ning koostööni.

Millest siis alustada? Kõigepealt on vaja välja selgitada, millist informatsiooni peab kodulehekülg edasi andma ja siis püstitama eesmärgid, mida veebilehe loomisega saavutada tahetakse. Sellega saadakse ettekujutus optimaalsest vajalikust infohulgast ja tehnilistest nõudmistest, mida koduleht peab täitma.

Üldjoontes jagunevad kodulehed kolme kategooriasse. Harilikud html-lehed on lihtsaim ja soodsaim lahendus, kus terve leht koos alalehtedega kirjutatakse valmis html-koodis.

Lahendus sobib neile, kes eriti tihti lehe sisu muuta ei soovi. Kui vajadus muudatusteks siiski tekib, tehakse need konkreetsete html-failide koodi sees ning asendatakse vana fail serveris uuega.

Flash-graafikaga lehed on võrreldes html-lehtedega juba tunduvalt kenamad. Flash-lehti iseloomustavad suuremad võimalused keerukateks graafilisteks lahendusteks, nagu mitmesugused animatsioonid ja efektid.

Miinuseks on keerukus sisu muutmisel – see eeldab flash-tarkvara olemasolu ning valdamist. Selline variant sobib eelkõige üksikute kampaaniate koduleheks või üldiseks reklaamleheks, kus sisu eriti sageli muuta ei tule.

Kõige funktsionaalsemad ja kaasajal ka levinuimad on aga andmebaasipõhised lehed. Välimuselt on need nagu harilikud html-lehed, kuid sisu on hõlpsasti muudetav administreerimismooduli kaudu.

Administreerimismoodulid on lihtsasti kasutatavad, nii et kodulehe sisu muutmiseks piisab üldisest arvutikasutamise oskusest. Sellised lahendused sobivad firmadele, kus on vajadus sageli kodulehe sisu muuta, näiteks täiendada tootekataloogi või lisada regulaarseid uudiseid.

Veebilahenduste loomise teenust pakuvad peaaegu kõik reklaamiagentuurid ja ka firmad, kelle jaoks see ongi põhitegevusala.

Sobiva teenusepakkuja leidmiseks tuleb aga vaadata juba pikemalt ringi nende kodulehekülgedel.

Lihtsama kodulehe võib saada väheste kulutustega
Kodulehtede ligikaudsed hinnad

  • html-lehed: 3000-8000 kr
  • flash-lehed: 10 000-30 000 kr
  • andmebaasipõhised lehed: 12 000-40 000 kr

Tegemist on orienteerivate hindadega – iga lehe puhul sõltub tasu konkreetsest mahust ja teenusepakkujast.

Mõistete selgitused

  • HTML – keel, milles kirjutatakse veebilehti ning millega saab anda kodulehele elementaarse väljanägemise.
  • Flash – animeeritud graafika tehnoloogia, mis on efektiivsusest tingitud väikese mahu tõttu kiiresti alla laetav ja hea väljanägemisega.

Allikas: Äripäev, internet

Originaalartikkel

Allikas:  Äripäev

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll