Riigi infosüsteemi amet suunas riigiportaalis eesti.ee asuva riikliku postkasti elanike rahvastikuregistris märgitud e-posti aadressidele, mille tulemusena on nüüd suunatud ligi 1,3 miljonit postkasti. Suunamine tehti vaid neil elanikel, kes seda ise ei olnud teinud.
18. märtsil kinnitas valitsus riigiportaali eesti.ee määruse muudatuse, millega anti RIA-le õiguslik alus suunata eesti.ee portaalis asuv riiklik postkast rahvastikuregistris märgitud e-posti aadressidele ja telefoninumbritele. See tähendab, et edaspidi jõuavad riigi teavitused ka nende inimesteni, kes seni ei ole ise oma eesti.ee postkasti ümber suunanud või eesti.ee keskkonnas oma kontakttelefoni esitanud, kuid kelle e-posti aadress või telefoninumber on olemas tema ametliku kontaktina rahvastikuregistris.
Kuigi automaatne seadistus on inimeste eest tehtud, ei pruugi riigiasutuste info aegunud kontaktide tõttu ikkagi õige inimeseni jõuda. “Soovitan kõigil oma kontaktandmed siiski üle vaadata. Selleks tuleb siseneda riigiportaali ja seadete alt e-posti aadress üle kontrollida. Seadete muutmise korral saab iga inimene ka postkasti suunamisest loobuda,” selgitas RIA andmevahetuse osakonna juhataja Joonas Heiter. Õiged kontaktid tuleks kindlasti lisada ka rahvastikuregistrisse, sest sealseid andmeid kasutavad teisedki riigiasutused.
Siiski ei soovita Heiter suunamisest kergekäeliselt loobuda, kuna nii ei saa inimene kätte tema jaoks olulist infot. “Riikliku postkasti teavitusteenusega liitub aina rohkem asutusi ning enamiku jaoks on tegemist põhilise info edastamise kanaliga.”
Eesti.ee postkasti kasutavad teavituse edastamiseks näiteks maksu- ja tolliamet, haigekassa, Kaitseliit, kaitseressursside amet, maanteeamet, politsei- ja piirivalveamet, erinevad ministeeriumid, riigikohus, töötukassa jne. Portaali kaudu jõuab igal aastal inimesteni üle miljoni teavituse.