Kui ostetud kaup ei vasta lepingutingimustele, võib tarbija esitada selle kohta kauplejale kaebuse. Millise lepinguga on aga tegemist ja kes ning millal selle sõlmivad? Vastus on lihtne — kaupa müües sõlmib kaupleja ostjaga müügilepingu. See on kokkulepe, milles kaupleja kohustub müüma ostjale kvaliteetse kauba ja andma tõest teavet selle omaduste, kasutamistingimuste ning hinna osas ja ostja kohustub kauba eest tasuma. Müügilepingu sõlmimist kinnitab kassatšekk, kviitung vm ostudokument.
Kui kahe aasta jooksul selgub, et kaup ei vasta lepingutingimustele, saad esitada kahe kuu jooksul alates puuduse avastamisest kauplejale kaebuse. Kaupleja on kohustatud puuduse kõrvaldama või asja asendama. Lepingust taganemise õigus tekib võlaõigusseaduse § 223-s sätestatud juhtudel.
Kauba tellimisel on oluline pöörata tähelepanu kokkuleppe sisule, sh ettemaksu tasumise tingimustele. Kui paberkviitungil või elektrooniliselt sõlmitavas kokkuleppes on kirjas, et lepingust taganemisel ettemaksu ei tagastata või tagastatakse vaid osa sellest, võid kokkuleppega pimesi nõustudes oma rahast ilma jääda.
See lugu on PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus:
- Ligipääs PRO portaalidele (RMP, Äri, DigiPro, Rikas ja E-kaubandus).
- Üle 2000 raamatupidaja tööks vajaliku jooksvalt ajakohastatud tööriista, juhendi ja nõuande (sealhulgas üle 50 abitabeli).
- RMP toimetuse korraldatud koolitustele soodustus vähemalt 25 eurot.
- Ligipääsu Geeniuse seitsme teemaportaali tasulisele sisule.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigust veebis.
- Ajakirja Digi paberväljaannet. Selle saamiseks saada palun oma aadress aadressile telli@geenius.ee. Paberajakirja saad tellida ainult Eesti aadressile.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.