10. aprillil avalikustas Riigikohus kohtuotsuse haldusasjas nr 3-3-1-3-08. Vaidlus puudutab revisjoni alguse ja lõpu tuvastamist, millest omakorda sõltub maksu määramise aegumine.
Maksukorralduse seaduse (MKS) § 99 lg 1 p 3 alusel peatub maksusumma määramise aegumine revisjoni ajaks, alates revisjoni alustamise päevast kuni revisjonitulemuste põhjal tehtud maksuotsuse kättetoimetamise päevani.
Maksuhalduri väitel alustas ta maksumaksja juures käibemaksu revisjoni 16. septembril 2002. Revisjoni tähtaega pikendati kuni 15. juulini 2005 ja revisjoni tulemuste põhjal tehti maksuotsus 18. juulil 2005. Alates 2003. aastast ei tehtud ühtegi revisjonitoimingut. Riigikohus märkis, et selline revisjoni kestus on ebamõistlikult pikk. Kuigi MKS ei sätesta revisjoni läbiviimise pikimat lubatud tähtaega, tuleb lähtuda haldusmenetluse ja maksumenetluse põhimõtetest. Haldusmenetlus tuleb läbi viia eesmärgipäraselt ja efektiivselt, samuti võimalikult lihtsalt ja kiirelt, vältides üleliigseid kulutusi ja ebameeldivusi isikutele ning menetlustoimingud viiakse läbi viivituseta.
Samuti märkis Riigikohus, et üldjuhul toimub revisjon katkematult, kuid siiski ei saa välistada, et esinevad asjaolud, mis tingivad revisjoni peatamist. Sellisel juhul peab lõppema ka aegumise peatumine. Maksuhaldur peab vormistama revisjoni peatamise korraldusega. Kui niisugust korraldust ei ole, on kohtul sellest hoolimata õigus tuvastada, et tegelikult oli revisjon peatunud, sest pikema aja jooksul ei tehtud revisjonitoiminguid. Selle aja jooksul, millal revisjon on peatunud, kulgeb maksu määramise aegumistähtaeg edasi.
Otsuse teksti vt http://www.nc.ee/?id=11&tekst=RK/3-3-1-3-08