Üldjuhul ei teki auhinna saajal tarbijamängude puhul tulumaksukohustust. Tulumaksukohustusega tuleb arvestada hoopis juriidilisest isikust tarbijamängu korraldajal, kes peab tarbijamängus auhinna võitnud isikule auhinna üle andmisel maksma tulumaksu tulumaksuseaduse N 49 alusel (tulumaks kingitustelt).
Selline maksustamispõhimõte tuleneb kehtiva tulumaksusüsteemi üldisest loogikast, kus tulumaksukohustus tekib juriidilisel isikul juhul, kui ta teeb maksustatava väljamakse või kulutuse. Tarbijamängu tulemusel antav auhind ja selle üleandmine võitjale on üks selline kulutus, mis kuulub maksustamisele.
Tulumaksuga ei maksustata reklaami eesmärgil üle antud kingitust, mille väärtus ilma käibemaksuta on väiksem kui 150 krooni.
Üldisest maksukäsitlusest võib olla aga erandeid, sõltuvalt sellest, milline on tarbijamängu sisu. Kui tegemist ei ole klassikalise tarbijamänguga, kus loosi teel valitakse auhinnasaajad, vaid näiteks kampaaniaga, mille puhul auhinna saamine on seotud teatud kindlate tingimustega, mida isik peab täitma, võib maksustamine olla erinev.
Näiteks kui valveteenuseid osutav firma teeb kliendikampaania, mille käigus uus klient, kes sõlmib lepingu vähemalt viieks aastaks, saab tasuta valveseadmed, ei pruugi valveseadmete tasuta üleandmine kaasa tuua tulumaksukohustust. Sellisel juhul ei ole tegemist kingituse andmisega, kuna kliendilt oodatakse ka vastuteenet – valvefirma teenuse kasutamist teatud aja jooksul.