E-kaubanduse ettevõtte finantsjuhtimine

E-kaubandus Krediitkaart Mobiiltelefon Ostma
Foto: Shutterstock

Selleks, et ettevõte toodaks raha, tuleb rahal hoolega silm peal hoida. Planeeri oma finantsjuhtimise alased tegevused kalendrisse ja tee neid regulaarselt.

Iga nädal

Vaata üle ja täienda oma rahakäibe prognoosi. Lisa viimase nädala tegelikud andmed ja pikenda prognoosi ühe nädala võrra. Hästi lihtne, sarnane eraisiku rahajälgimise tabelile. Eriti alguses on sellist tabelit, lae alla siit, väga mõistlik kasutada. Selle abil ei saa küll hinnata pikemaajalist rahavajadust, aga mõne nädala perspektiivis on see kasutamiseks perfektne.

Vaata üle peamised tegevus-KPI-d. Eeskätt e-poe ja turundusega seotud numbrid. Neid tead kindlasti paremini kui mina!

Maksa oma ostuarved.

Iga kuu

Vaata üle kasumiaruande prognoosi võrdlus tegelike numbritega, kas müügitulu kasv ja kasumlikkus vastavad soovitule. Kui kuskil on lahknevusi, uuri põhjuseid ja otsusta, kas on vaja midagi muuta.

Vaata üle rahavoogude prognoosi võrdlus tegelike numbritega ja lähikuude prognoos, kas raha jagub piisavalt nii igapäevasteks arveteks, maksudeks kui kaubaostudeks? Kas on võimalik laene tagasi maksta või tuleb juurde leida?

Vaata üle laovarude seisud, uuenda ostuplaan.

Vaata üle oma peamised finants-KPI-de graafikud (graafikud on tavaliselt kergemini analüüsitavamad kui numbritega tabelid).

Soovitaks jälgida järgmisi:

  • müügitulu kasvumäär. Kasvumäär annab parema pildi kui müügitulu absoluutnumber. Nii kokku kui sulle olulises jaotuses (nt toodete/tootegruppide/turgude/platvormide lõikes).
  • Brutokasumi marginaal – nii kokku kui vajalikus jaotuses.
  • Laovarude käibekiirus. Väga oluline näitaja, jälgimaks, et laovarude suurus üleliia ei kasvaks. Jälle nii kokku kui ka vajalikus jaotuses.
  • CAC ja CLV – kui palju maksis kliendi toomine? Kasvuks on vaja uusi kliente, aga uute klientide leidmine nõuab raha. Samuti on vaja teada, kui palju klient raha sisse toob ja kasumit teenib, sinu juures püsimise aja vältel.

SaaS ettevõtte mõõdikud

Iga kvartal

Pikenda kasumiaruande prognoosi ja rahavoogude prognoosi kolme kuu võrra, korrigeeri tulevat kvartalit täpsemaks. Hoia ees 15-18 kuud – lähim kvartal võimalikult täpselt, edasi järjest üldisemalt.

Vaata üle oma hinnapoliitika, turundusplaan ja reklaamikulud.

Vaata üle ka transpordikulud ja laovarude hoidmise kulud, et need oleksid mõistlikul tasemel.

Iga aasta

Vaata üle eelmise aasta tulemused, sea järgmise paari aasta peamised eesmärgid, sh uute toodete turule toomise graafik, sh KPI-de eesmärgid.

Vaata üle võetud laenud, uuri odavamaid refinantseerimisvõimalusi, hinda järgneva paari aasta finantseerimisvajadust.

Planeeri dividendide maksmine ja laenude tagasimaksegraafikud.

Vaata üle oma peamised kaubatarnijad, nende hinnad ja maksetingimused. Ehk on su mahud kasvanud ja saaksid veidi hinda alla kaubelda või makseaega juurde? Või on turule paremaid variante tekkinud?

Vaata üle makselahendused ja nende hinnad, kas on odavamaid lahendusi tulnud?

Vaata üle kindlustused ja nende hinnad.

Liiga palju?

Neid tegevusi tundub olema palju. Aga oma finantsnumbrite range kontrolli all hoidmine on väga oluline ettevõtte juhtimise osa.

Allikas:  Robby&Bobby

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll