• Gretss |

    Tere

    Ehk keegi oskaks natuge selgitada mulle uute korterite müümisel igakuiste kommunaalarvete esitamist ja korteriühistu loomise teemat.

    Nimelt, kui arendaja müüb uusi kortereid, siis tuleb inimestele, kes on juba sisse kolinud hakata esitama ka igakuised kommunaalarveid. Kas saan õigesti aru et esialgu teeb seda arendaja ise? Kas selleks peaks/võiks olemas olla juba vastav programm kus neid arveid luua?
    Lisaks, mis hetkel peab looma korteriühistu (kui kõik korterid majas müüdud või kui on pooled müüdud)? Ja kas arendaja peab sellisel juhul korteriühistu looma?

    Või kuidas see protsess välja näeb? Ehk on keegi, kes oleks valmis selgitama?

    Ette tänades!

  • Kristiina |

    Seaduse kohaselt tekib KÜ õigusvõime korteriomandite registriosade avamisega ja KÜ registrikaardi avamise kanne tehakse viivitamata pärast korteriomandite kinnistamise kande tegemist.
    Mina saan sellest aru nii, et arendaja on alguses ise KÜ kõikide korterite omanik ja müügi käigus lisanduvad uued omanikud juurde. Sel ajal kui kõik korterid kuuluvad veel arendajale, ei pea KÜ-l olema juhatust ega pea ka korraldama üldkoosolekuid ehk piisab otsuste (haldaja määramine, erinevad lepingud teenuste tarbimiseks jne ) kirjalikust dokumenteerimisest.
    Kui esimene korter müüdud, siis soovitan hakata tegelema arvete esitamisega. Näiteks KÜ-tele loodud korto.ee keskkonnas. Isiklikule kogemusele tuginedes pole küll tegu maailma lihtsaima tarkvaraga, aga seal tehtud arvestusi (mitte ainult üüri, aga ka raamatupidamist) on hiljem üsna mugav üle anda uuele juhatusele.

  • Gretss |

    Suured tänud vastamast Kristiina. Natuke sai pilti selgemaks, kuigi see KÜ teema ja arvete esitamine on natuke keeruline jätkuvalt kui pole kokku puutunud.

  • Vastamiseks pead olema sisse logitud.