Kohe, nüüd ja praegu: milliseid muutusi ootavad ettevõtjad pangateenustes?

Ärikliendid ootavad, et pangateenused oleksid kättesaadavad ja toimivad nii arvutis, mobiilseadmetes kui ka nende enda raamatupidamistarkvarasFoto: Shutterstock

Pankadele seatud ootused üha kasvavad – keerukate finantslahenduste kiiret kättesaadavust ja ülevaadet reaalajas soovitakse üha enam. SEB ärikliendi segmendijuht Maarja-Maria Aljas selgitab, kuidas saab pank vastata raamatupidajate ja finantsjuhtide ootustele.

“Ettevõtete raamatupidajate ja finantsjuhtide ootused automatiseeritud pangateenustele ja lahendustele on tajutavad,” sõnab Aljas.

Ta tõdeb, et täna ollakse harjunud kõiki asju tegema elektrooniliselt, mistõttu eeldatakse, et ka ettevõtluses muutub digitaliseerimine ja oma äri toimimise jälgimine reaalajas normaalsuseks. 

Aljase sõnul on klientide ootus saada infot konto väljavõtte, laekumiste, maksete, tähtaegade kohta reaalajas. Sama trend on kasvamas ka näiteks rahavoo prognooside ja käibekapitali vajaduse info kohta. “Raamatupidajate ja finantsjuhtide töö teeks tunduvalt efektiivsemaks võimalus jälgida oma ettevõtte infot reaalajas. See annab võimaluse ettevõtte finantsseisu kohta kiirete ja õigete otsuste tegemiseks.“

Ülevaade reaalajas nii arvutis kui mobiilis

Ärikliendid ootavad, et pangateenused oleksid kättesaadavad ja toimivad nii arvutis, mobiilseadmetes kui ka nende enda raamatupidamistarkvaras. Ettevõtjate ootus oma raamatupidamistarkvara pangaga liidestada, tagamaks üks keskne töökeskkond, on üha kasvav trend. Aljas tõdeb, et on ülioluline, et pangad suudaksid seda võimalust ka pakkuda.

Ettevõtjate ootused toovad endaga kaasa olulise muutuse – internetipanga kõrval muutub ärikliendi jaoks järjest olulisemaks täiustatud mobiilipanga rakendus, kus peab kättesaadav olema kõik kliendile vajalik info. 

„On oluline, et panga mobiilirakendus muutuks just väikese ettevõtte jaoks kohaks, kust kaudu saab finantstehingutest veelgi parema ülevaate. Kui varem pidi äriklient laiema ülevaate saamiseks arvutis internetipanka sisse logima, siis täna on pank seal, kus on klient – nii raamatupidamistarkvaras, kui äpis.”

Seejuures on oluline, et lahendus on kliendile mugav ja töö saab tehtud siis, kui seda on vaja, mitte vaid siis, kui on panga teenindusperiood. Lisaks on vajalik võimalus töövahendit ka kiiresti vahetada, näiteks teha mingid toimingud arvutis ning tunni pärast ülekanded juba mobiiliäppi kasutades. “Andmed peavad kanalite vahel liikuma nii valutult, et klient ei tunnetaks, et teenust kasutatakse tegelikult erinevates töövahendites,” lisas Aljas.

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll