Tööinspektsiooni poole pöördus mures töötaja, kelle töökohal toimusid remonditööd, mis tekitasid tolmu, müra ja ka ebameeldivat lõhna. Sarnane olukord võib tekkida igal töökohal, mistõttu on oluline rõhutada, et tervislikud ja ohutud tingimused tuleb töötajatele tagada ka töökoha remondi ajal.
Töötervishoiu ja tööohutuse seaduse § 12 lg 1 kohustab igas tööga seotud olukorras tagama töötajatele ohutud ja tervislikud töötingimused. Seega peaks olema nõue täidetud ka remonditööde toimumise ajal.
Üldiselt tuleb sellisel puhul siiski silmas pidada mõistlikkuse printsiipi. Tegemist on mõneti komplitseeritud olukorraga, sest remonditööd on ajutise iseloomuga ning saavad ükskord lõpetatud. Seetõttu on tööandjal arusaadavalt raske midagi ette võtta, et tingimusi koheselt parandada. Remonditööde katkestamine ei ole ju samuti mõistlik.
Kui töötajad tunnevad, et remonditööd mõjutavad tingimusi, milles nad töötavad, võiks pakkuda tööandjale välja idee korraldada tööaeg ajutiselt ümber (remonditöid tehtaks siis, kui töötajad ei ole tööruumides) või rakendada kaugtööd, juhul kui tööülesanded seda võimaldavad.
Samuti on töötajatel õigus teha tööandjale ettepanekuid selles, kuidas remonditöid teostada nii, et see võimalikult vähe häiriks normaalset töötegemist. Õiguse selleks annab töötervishoiu ja tööohutuse seaduse § 12 lg 5, mis ütleb, et tööandja ja töötajad on kohustatud ohutu töökeskkonna nimel tegema koostööd. Selleks peaks tööandja konsulteerima eelnevalt töötajate, töökeskkonnavoliniku või töötajate usaldusisikuga kõigis töökeskkonnaga seotud küsimustes, mis puudutavad töökeskkonna parandamise abinõude kavandamist, esmaabi andmise, päästetööde tegemise ja töötajate evakueerimise eest vastutavate töötajate määramist, töötervishoiu ja tööohutuse alase väljaõppe kavandamist ja korraldamist ning uue tehnoloogia ja töövahendite valikut ja rakendamist.
Tööandja peab võimaluse korral arvestama tehtud ettepanekuid ning kaasama töötajad kavandatu elluviimisesse.