KÜSIMUS: kui kaua tuleb säilitada lahkunud töötajate tervisetõendeid ja tervisekontrolli otsuseid?
Vastab tööinspektsiooni töökeskkonna konsultant Piret Kaljula:
Tervisekontrolli nime all võidakse rääkida mitmest asjast, sest mõned töötajad peavad läbima erinevaid tervisekontrolle, näiteks töötervishoiu ja tööohutuse seadusest tuleneva tervisekontrolli ning nakkushaiguste ennetamise ja tõrje seadusest tuleneva tervisekontrolli.
Töötervishoiu ja tööohutuse seadusest tuleneva tervisekontrolli eesmärk on hinnata töötaja terviseseisundit ja töökorralduse ning töökeskkonna sobivust töötajale ning selgitada välja võimalik tööst põhjustatud haigestumine või kutsehaigestumine. Tööandjal tuleb korraldada tervisekontroll töötervishoiuarsti juures nendele töötajatele, kelle tervist võib tööprotsessi käigus mõjutada töökeskkonna ohutegur või töölaad. Näiteks tuleb tervisekontroll töötervishoiuarsti juures korraldada töötajale, kes töötab üle poole tööajast kuvariga või töötajale, kes töötab mürarikkas keskkonnas. Esmane tervisekontroll tuleb üldjuhul korraldada tööle asumise nelja kuu jooksul ja edaspidi töötervishoiuarsti näidatud ajal. Töötervishoiuarsti otsusel näidatud järgmise tervisekontrolli ajast tuleb kinni pidada.
Tööandja peab säilitama tervisekontrolli andmeid kümme aastat töötajaga töösuhte lõpetamisest arvates. Töötervishoiuteenuse osutaja peab säilitama tervisekontrolli andmeid 30 aastat tervisekontrolli tegemisest arvates.
Nakkushaiguste ennetamise ja tõrje seadusest tuleneva tervisekontrolli eesmärk on nakkushaiguste leviku ennetamine klientidele. Tervisetõendite nõue tuleneb nakkushaiguste ennetamise ja tõrje seaduse § 13, mille üle teostavad järelevalvet põllumajandus- ja toiduamet ning terviseamet. Palun pöörduge tervisetõendit puudutavate küsimustega nende poole.