Uus seaduseelnõu korrastab vastavalt koalitsioonilepingule erinevate jõuametkondade sotsiaalseid garantiisid, et tagada sarnast tööd tegevatele ametnikele samaväärsed võimalused ja ühtlustada sisejulgeolekuvaldkonna õigusruumi.
Eelnõuga muudetakse julgeolekuasutuste seadust, prokuratuuriseadust, päästeteenistuse seadust ja vangistusseadust, et jõuametkondade – politsei ja piirivalve, prokuratuuri, julgeolekuasutuste, vanglate, kaitseväe ja päästjate sotsiaalseid garantiisid ühtlustada.
Näiteks julgeolekuasutuste ametnikud, kes ei ole politsei- või kaitseväeteenistuses, saavad praegu töövõimetuspensioni ja vanaduspensioni riikliku pensionikindlustuse seaduse alusel, millega kehtestatud määrad on väiksemad kui politseinikele ja kaitseväelastele eriseaduste alusel sätestatud.
Seega ei ole julgeolekuasutuste ametnikele, kes ei ole politsei- või kaitseväeteenistuses, kuid kelle tööülesanded on sarnased samas asutuses teenistuses olevate politseiametnike ja kaitseväelastega ning tema perekonnaliikmetele, tagatud samaväärset riigipoolset abi töövõimetuse või julgeolekuasutuse ametniku hukkumise korral.
Eelnõu aluseks võeti eelkõige politsei ja piirivalve seaduses politseiametnikele kehtestatud regulatsioon, kuid täiendavalt võeti aluseks ka kaitseväeteenistuse seaduse regulatsioon, seisab eelnõu seletuskirjas.
Eelnõu eesmärk on vältida põhjendamatuid erinevusi samalaadseid ülesandeid täitvate sisejulgeolekuasutuste vahel. Kuigi võrreldes politseiametnike ja kaitseväelastega erineb ka julgeolekuasutuste, vanglaametnike ja päästeteenistujate pensionikorraldus, ei näe eelnõu ette eripensionide kehtestamist.