Valitsus andis 8. veebruaril 2018. a ametliku hinnangu niinimetatud Eurovinjeti direktiivile, milles Eesti ei toeta peamiselt muudatust, mille kohaselt tuleks tulevikus arvestada veoautode teekasutustasu vaid distantsipõhiselt ja kaoks võimalus teha seda ajapõhiselt.
Eesti peab vajalikuks, et Eurovinjeti direktiivi kohaldamisala piirduks kaubaveoks kasutatavate sõidukitega ja sellega ei kaasneks kohustust kehtestada teekasutustasusid, teatas valitsuse kommunikatsioonibüroo.
Ühtlasi leiab Eesti, et kui liikmesriigid soovivad oma territooriumil teekasutustasusid kehtestada, siis oleks neil õigus otsustada, kas selleks kasutada ajapõhist või läbisõidupõhist süsteemi. Seejuures tuleb oluliseks pidada, et läbisõidupõhiste teekasutustasude suunas liikumine ei mõjutaks juba olemasolevaid teekasutustasude süsteeme.
Eesti toetab kohustusliku raskeveokimaksu miinimummääradest loobumist võimalikult kiiresti ja leiab, et sõidukite registriandmete vahetamist liikmesriikide vahel teemaksu kogumise eesmärgil peaks olema võimalik kasutada ka ajapõhiste teekasutustasude puhul.
Euroopa komisjoni uus liikuvuse pakett avaldati möödunud aasta mai lõpul ning sinna kuuluvad lisaks maanteetranspordi turu- ja sotsiaalküsimusi reguleerivatele eelnõudele ka teede maksustamist käsitlevad algatused.
Konkreetsemalt esitatakse muudatusettepanekud Eurovinjeti direktiivi ehk raskete kaubaveokite maksustamise teatavate infrastruktuuride kasutamise eest ning elektroonilise teemaksu kogumise teenuse (EETS) direktiivi kohta.
Eurovinjeti direktiivi muutvate eelnõudega soovitakse laiendada direktiivi kohaldamisala, liikuda läbisõidupõhiste teekasutustasude suunas ning loobuda praegustest kohustuslikest raskeveokimaksu miinimummääradest. EETS direktiivi muudatustega soovitakse hõlbustada teistes liikmesriikides registreeritud sõidukite juhtide poolt tasumata teemaksude sissenõudmist.