Firmaautode maksustamise osas põhimõttelisi muudatusi ei tule

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Rahandusminister Jürgn Ligi sõnul töötatakse nii firmaautode maksustamist kui käibemaksudeklaratsiooni lisa puudutavate seaduseelnõudega edasi ning mõned leevendused on ka välja pakutud, aga põhimõttelisi muudatusi pole eelnõudes tarvis teha.

“Sisulisi põhjusi sellest loobuda on ebapiisavalt. See, et maksuasjad paljudele ei meeldi, on loodusseadus, aga teatud hüve jaoks peavad ühiskonnaliikmed investeerima natuke, saades väga palju enam tagasi ebaausatelt – see puudutab seda käibemaksudeklaratsiooni,” rääkis Ligi neljapäeval valitsuse pressikonverentsil ajakirjanike küsimustele vastates.

Ligi lisas, et praeguseks on koos sadakond lehekülge analüüse, miks see asi on vajalik ja miks see on koosõlas ka põhiseadusega.

“Autode puhul on vastuseis emotsionaalne olnud, loomulikult ei tahaks keegi ju maksta, aga me ei taha ju automaksu,” märkis Ligi. “Erasõidud ei tohiks olla käsitletud ametisõitudena. See on ainus kaup, kus eratarbimine on lubatud ametlikult kanda praeguse seaduse järgi firma kuludesse. See lihtsalt on üks seaduseviga, mis sinna kunagi sattus.”

“Alternatiiv on tõesti teha nii, nagu üle Euroopa tehakse, kus üldse ei saa käibemaksu tagasi ja kus kehtivad veel erinevad lisamaksud, kui sõiduauto firma nimele vormistatakse,” ütles Ligi. “Me teeme sellise suhteliselt leebe kiriku keset küla, 50:50 käibemaksust.”

Põhimõttelisi muudatusi pole neis seadustes Ligi hinnangul vaja teha, küll aga kompromisse. “Me ei arva, et täpselt sama meetodiga tasuks minna, kui on põrkutud takistusele.”

“Autode teemal väike leevendus seal paaris-kolmes kohas on välja juba pakutud ja loodame siin kokku leppida. Käibemaksudeklaratsiooni lisas on samuti paar kompromissi kavas,” ütles Ligi. “Aga põhimõtteliselt ei ole need valed asjad.”

Käibemaksupettuste puhul on ikkagi tegu niivõrd massiivsete pettustega, mille kontrolliks on ettevõtetel vaja niivõrd vähe teha ja kõik need suured kulud, millest on räägitud, on pigem olematud, rääkis Ligi.

“Seda kõike me tõestame ja selle nimel töötame edasi. Makse tuleb õiglaselt koguda,” märkis Ligi.

Rääkides seaduste jõustumisest, ütles Ligi, et autode puhul pole tehnilist põhjust kuupäeva muuta ja eelarveline vajadus on mõlema puhul väga suur ja ka õiguse vajadus.

Ligi sõnul on ta sellel teemal tihedalt käinud rääkimas ja olulist vastuseisu muudatustele ei ole. “Presidendi otsuse taga oli väga palju seda tõestamist. Selle tõestamisega me tegeleme edasi.”

Allikas:  BNS

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll