Eesti Taksoettevõtjate Liidu sõnul on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) plaan tõsta kokkuleppevedajate aastane käibelagi 16 000 euroni ebaõnnestunud nali, kuna taksojuhtide palk lihtsalt nii kõrgele ei küünigi.
"Liit tervitab igati MKM-i püüdu kokkuleppevedude ideed natukenegi piiritleda ja taksoettevõtlusest eristada. Samas kergitab see püüd hetkel vähemasti taksoettevõtjate seas rohkem küsimusi kui pakub vastuseid,“ ütles liidu juhatuse liige Raul Kalev pressiteates.
Kalevi sõnul tähendaks 16 000 eurone käibelagi taksojuhi jaoks praktikas 222 sõitu kuus, mis ületab ka kõige usinamate juhtide kaheksatunniste tööpäevade maksimumid. "See on maht, mis jääb kättesaamatuks 80 protsendile täisajaga taksotööd tegevale juhile. Need vähesed Tallinna juhid, kes suudavad aastas sõita üle 14 000 euro eest, teevad seda ületundide arvelt, sõites ööpäevas sageli 10-14 tundi."
Kalev rääkis, et kui selline ettepanek seaduseks muuta, tähendaks see otseselt taksode ja kokkuleppevedajate võrdsustamist ka käibemahu alusel.
Riigikogu majanduskomisjon ning majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) on pakkunud liiklusseadusesse muudatusi, millega seataks tulevikus kokkuleppevedude tegemiseks konkreetsed tingimused; nendes on tehtud ka ettepanek kehtestada vedudele 16 000 eurone käibepiir.