Justiitsministeeriumil on kavas muudatused, mis puudutavad kohtulike registrite (muu hulgas äriregistri, kinnistusraamatu ja laevakinnistusraamatu) andmete ja toimikudokumentidega tutvumist ja väljatrükkide väljastamist.
Mis on muudatuste eesmärgid?
Muudatuste eesmärk on vähendada registripidaja töökoormust ja registrite majandamiskulusid ning suurendada e-teenuste kasutatavust.
Keda see mõjutab?
Muudatused mõjutavad kõiki ettevõtjaid, kes soovivad kohtulike registrite andmete ja dokumentidega tutvuda ning saada neist väljatrükke.
Mis on olulisemad muudatused?
- Kaob isikute kohapealne teenindamine registri- ja kinnistusosakonna teeninduspunktides.
See tähendab, et registriandmete ja toimikudokumentidega saab tutvuda vaid elektrooniliselt ning notaribüroodes. Väljatrükke on võimalik tasu eest saada notaribüroo või vastava veebilehe kaudu ning ka linna- ja vallasekretäride ja vandetõlkide kaudu.
- Laevakinnistusraamatu väljatrükkide ning lipudokumentide väljastamise õigus antakse lisaks notaritele ka Veeteede Ametile.
Millal plaanitakse muudatused jõustada?
Muudatused plaanitakse jõustada eeldatavalt 1. jaanuaril 2017. a. Eelnõu on plaanis kooskõlastamisele saata 2016. aasta juulis.
Ettevõtjate arvamused ja ettepanekud eelnimetatud muudatuste osas on oodatud hiljemalt 11. juuliks e-posti aadressile Kristina.Jerjomina@koda.ee. Ettevõtjatelt laekunud tagasiside põhjal koostame kaubanduskoja seisukoha, mille edastame Justiitsministeeriumile.
Kavandatavate muudatustega saab lähemalt tutvuda siin: Väljatöötamiskavatsus