Valitsus ei toetanud 26. juuli 2018. a istungil riigikogu eelnõud (648 SE), mis võimaldaks tööandjatel hüvitada erisoodustusmaksu vabalt töötajate ühistranspordiga tööle jõudmise kõik kulud.
Kehtiva korra järgi ei loeta erisoodustuseks kulutusi töötajate transpordiks elu ja töökoha vahel, kui ühistransporti kasutades ei ole võimalik seda teekonda läbida mõistliku aja- või rahakuluga või kui puudega töötajal ei ole võimalik kasutada ühistransporti või ühistranspordi kasutamine põhjustab liikumis- ja töövõime olulist langust, teatas valitsuse kommunikatsioonibüroo.
Samuti ei loeta erisoodustuseks tööandja ettevõtlusega seotud kulutusi töölepingu alusel töötava töötaja transpordiks elu- ja töökoha vahel, kui töötaja elukoht asub vähemalt 50 kilomeetri kaugusel töökohast või kui tööandja korraldab transporti sõidukiga, millel on vähemalt kaheksa istekohta.
Muudatuse tulemusena võib tuleva aasta eelarvesse jääda laekumata 7 miljonit eurot, seisab rahandusministeeriumi hinnangus. Samas toetab valitsus põhimõtteliselt eesmärki lasta tööandjatel senisest suuremas mahus hüvitada töötajate ühistranspordi kasutamist.
Lisaks märkis rahandusministeerium, et Eestis on seni lähtutud põhimõttest, et tööl käimise kulud katab töötaja ise ja kui selle kohta muudatusi teha, tekiks küsimus ka autoga tööl käijates.
Ühistranspordi pileti hinna hüvitamisel võiks ministeeriumi hinnangul kaaluda rahalise piiri seadmist, mida ületavate kulude hüvitamist tööandja poolt ei maksustata erisoodustusena. Sel juhul oleksid kaetud juhtumid, mil tööl käimisega seotud kulud tõepoolest tööl käimist mõjutada võivad.
Riigikogu maaelukomisjon algatas käesoleva aasta juuni alguses eelnõu, mis võimaldaks tööandjal katta erisoodustusmaksu vabalt töötajate ühistranspordiga töölkäimisel tekkivad kulud. Erand ei kehtiks taksoveo kohta.