Alanud on äriideede konkursi Ajujaht uus hooaeg, mille võitjaid ootab 2015. aasta kevadel 50 000-eurone auhinnafond. EAS korraldab Ajujahti Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest, konkursi partner on SEB.
EASi juhatuse esimees Hanno Tomberg: "EAS peab Ajujahi konkurssi ülioluliseks ja soovib, et uuenduslike ideedega osalejate ring laieneks veelgi. Paljud konkursil osalenud ettevõtted on saanud julgust ning innustust oma äriideega jätkamiseks. Nii mõnigi Ajujahist välja kasvanud idee on tänaseks tõeline edulugu. Näiteks Click&Grow ja mobiiliga kasutatav turvaline jalgrattaparkla Bikeep," nentis Tomberg. Tomberg lisas, et EASil on hea meel selle üle, et konkursi toetajate ring on laienenud ja ettevõtjad Ajujahti usaldavad.
Sarnaselt möödunud hooajale võivad konkursil osaleda ka ettevõtted, kes on juba saanud näiteks EASi starditoetust, ainsa piiranguna ei tohi idee esitaja olla saanud müügitulu rohkem kui kuus kuud enne konkursi lõpptähtaega.
Pikaajalise "Ajujahi" zürii liikme ja SEB äriinnovatsiooni juhi Mart Maasiku sõnul saab programmi edukalt siseneda ka üpris algfaasis oleva ideega. "Ajujaht, kui just uutele alustavatele ettevõtetele mõeldud programm annab osalejale kiiresti vastuse, kas tema ideel on elujõudu. Läbi aastate oleme näinud nii pangas kui ka Ajujahi konkursil, et eristuvad ettevõtjad, kes arvestavad tagasiside ja ettepanekutega ning on valmis selleks, et oma ideed edasi arendada. Mida varasemas faasis saab ettevõtja konstruktiivset tagasisidet, seda suurem on tõenäosus, et tema ideest vormub midagi suurt ja kestvat," lisas Mart Maasik.
2007. aastal alustanud äriideede konkursile Ajujaht on kokku esitatud üle kolme tuhande idee. Nende hulgas on näiteks märkimisväärselt rahvusvahelist tuntust pälvinud Click & Grow elektrooniline taimekasvatuspott ja uuenduslik kolmerattaline tõukeratas Raybike. 2014. aastal võitis Ajujahi ja 50 000 eurot puidu mõõtmise rakendus Timber Diameter. Publiku lemmiku tiitli sai takso tellimise äpp Taxify.
EASi poolt ellu kutsutud ettevõtluskonkursi Ajujaht partner on SEB ning suurtoetaja Nortal. Konkursi meediapartner on Delfi ning ruumipartner Eesti Hotellide ja Restoranide Liit. Ajujahi toetajate hulka kuuluvad: Advokaadibüroo Borenius, Buildit, Deloitte, EBS, Levira, Nasdaq OMX, Pärnu, Solaris, Tallinna Ettevõtlusamet, Tartu linn, Tehnopol, Ülemiste City.
Aastatel 2012–2015 viivad Ajujahi konkurssi ellu CPD Arenduskeskus, Connect Estonia, Eesti Startupi Juhtide Klubi ja Idea PR.
Lisainfo ja ideede esitamine: www.ajujaht.ee