Maksu- ja tolliamet sulgeb 5. jaanuarist e-teenuste keskkonda e-MTA pangalingi kaudu sisse logimise võimaluse. See tähendab, et kasutajad ei saa läbi panga (näiteks PIN-kalkulaatorit, salasõna, biomeetriat või muud meetodit kasutades) enam e-MTAsse siseneda.
Endiselt saab e-MTAsse siseneda kasutades ID-kaarti või mobiil-ID ja Smart-ID lahendusi. Välisriikide kodanikud, kes on seni pangalinke kasutanud, saavad edaspidi autentimiseks kasutada Euroopa Liidu riigi eID-d. Muudatus tähendab ka seda, et internetipanga kaudu tuludeklaratsiooni esitama minnes tuleb end e-MTA lehel uuesti autentida.
Pangalingiga autentimise kasutamise kaotamise põhjuseks on 2018. aasta sügisel jõustunud eIDASe rakendusakt, mis kohustab tagama Euroopa Liidu elanikele piiriülest ligipääsu avaliku sektori e-teenustele võrdväärsete või tugevamate eID-lahendustega kui see, mida nõutakse oma kodanikelt ja elanikelt.
Pangalingi kaudu on võimalik autentimiseks kasutada muuhulgas vahendeid, mis on enamasti panga enda lahendused (PIN-kalkulaator, salasõna, biomeetria jmt). Nendel lahendustel ei ole aga tagatistaseme hinnangut, mis on kohustuseks avaliku sektori e-teenuste pakkumisel.
2022. aasta jaanuari alguses muutub ka e-MTAsse sisselogimine Smart-ID abil, sest autentimine hakkab toimuma läbi riigi autentimisteenuse TARA. See tähendab, et Eesti kasutajatele on Smart-ID kasutamine endiselt võimalik, kuid selleks suunatakse kasutaja e-MTA-st riigi autentimisteenuse tara.ria.ee lehele. Küll aga ei võimalda TARA Smart-ID kasutamist Läti ja Leedu kasutajatele, kes saavad edaspidi kasutada autentimiseks eID-d.