18. oktoobril 2014. a jõustub ravikindlustuse seaduse muudatus, mis muudab elektrooniliste töövõimetuslehtede teenuse kasutamise kõigile tööandjatele kohustuslikuks alates 1. jaanuarist 2015. Vajalik on tööandja liitumine teenusega riigiportaalis eesti.ee. Töövõimetuslehtede elektrooniline edastamine muudab asjaajamise paberivabaks, lihtsamaks ja töövõimetushüvitise laekumise töötaja kontole kiiremaks.
2014. aasta lõpuni on elektrooniline töövõimetusleht (E-TVL) ja paberil töövõimetusleht kasutusel paralleelselt. Alates 01.01.2015 ei väljasta arstid enam inimestele paberil töövõimetuslehti.
Ajutise töövõimetuse hüvitis kantakse inimese haigekassa andmekogus olevale arvelduskontole. Seetõttu on oluline, et haigekassal oleks olemas kõigi kindlustatute korrektne arveldusarve number. Oma arvelduskonto numbrit saab kontrollida riigiportaalis www.eesti.ee või helistades haigekassa infotelefonil 16363. Hüvitis laekub inimese arvelduskontole paari päeva jooksul pärast tööandja andmete edastamist.
Töövõimetuslehti on seni menetletud paberil ning hüvitise määramiseks vajalikud andmed on seetõttu liikunud aeglaselt. Pikk menetlus on neelanud nii raviasutuste, tööandjate kui haigekassa vahendeid. 2014. aasta alguses käivitas haigekassa elektroonilise töövõimetuslehe teenuse, millega saab tööandja esindaja edastada töövõimetuslehti. Teenusega on liitunud juba enam kui 12 000 tööandjat, kes esitasid septembris elektroonselt rohkem kui 70% töövõimetuslehtedest.
Tänu uuele teenusele muutub töövõimetushüvitiste menetlus oluliselt efektiivsemaks ning hüvitiste maksmine kiiremaks.
Teenuse kasutamise kohta saab infot haigekassa kodulehelt www.haigekassa.ee, haigekassa infotelefonilt 16363 või e-kirja teel info@haigekassa.ee.