Sellest nädalast lõpetab maksu- ja tolliamet e-teenuste turvalisuse suurendamise eesmärgil teenindusbüroodes autentimislepingute sõlmimise, millega väljastati paroole ja koodikaarte.
Maksu- ja Tolliameti teenindusosakonna juhataja Rivo Reitmann selgitas, et koodikaartide väljastamist alustati koos e-maksuameti teenuse loomisega 2000. aastal ning praeguseks on autentimiseks välja töötatud paremad ja turvalisemad viisid.
"E-teenused on väga mugavad ja kasutajasõbralikud, kuid samavõrra oluline on selliste teenuste turvalisuse tagamine. Koodikaartidega e-maksuametisse sisenemine on tänaseks ajale jalgu jäänud ja selle asemel on meil e-maksuameti keskkonnas välja arendatud elektrooniline lepingu sõlmimise ja volituste andmise süsteem."
Reitmann lisas, et neid isikuid, keda see muudatus puudutab, on tegelikult üsna vähe – nädalas käib selles küsimuses teenindusbüroodes vaid mõnikümmend klienti. "Edaspidi saavad Eesti kodanikud teha kõiki toiminguid ise ja turvalisemas kanalis, kasutades sisenemiseks ID-kaarti, mobiili-ID-d või internetipanga linki ega tarvitse enam teenindusbüroosse kohale tulla."
Kuni 14. oktoobrini sõlmitud autentimislepingud jäävad kehtima koos kõigi seni väljastatud paroolikaartidega, kuid järk-järgult alustab amet ka nende sulgemist, kuna praktika näitab, et selliste lepingutega kliendid kasutavad samuti sisenemiseks e-teenustesse ID-kaarti või internetipanga teenust.