Kahe viimase aastakümnega on internetist saanud oluline meelehatutus- ja turunduskanal, kus on tohutult suur arv kasutajaid ning muu hulgas piiramatud võimalused müüa oma loomingut.
Hiljuti Ameerikas loomeinimeste huviorganisatsiooni Re:create avaldatud uuringu (PDF) kohaselt teenisid ligi 15 miljonit loomeinimest 2016. aastal kollektiivselt rohkem kui 5 miljardit dollarit. Iseseisvatele sisuloojatele on eriti tulus platvorm YouTube, seal teenis 2016. aastal 1,8 miljonit ameeriklast kokku 3,2 miljardit dollarit. Käsitsi valmistatud toodete müügiplatvorm Etsy on teisel kohal 1,4 miljardi dollariga ning Instagram kolmandal kohal 538 miljoni dollariga. (kokkuvõtlikult esitatud Statista artikli põhjal)
Ehkki Eesti veebitulude kohta sellist laiapõhjalist analüüsi (veel) tehtud ei ole, on trend usutavasti sarnane. Tuntust koguvad blogijad ja youtuber’id, kellest osa teenivad sellega endale ka igapäevast tulu, 2016. aasta blogibaromeetri uuringu hinnangul umbes 40-50 inimest.
Blogibaromeeter on osa rahvusvahelise suhtluskorraldusbüroode võrgustiku IPREX tehtavast uuringust, mida Eestis korraldab kommunikatsioonibüroo JLP. Tulu teenivaid Eesti tegijaid leidub Instagramis ja internetis leiavad väljundi ka käsitööga kauplejad.