Rahandusministeeriumi eestvedamisel on valminud õpiväljundite loend rahatarkuse teadmistest ja oskustest, mis võiksid õpilastel olla omandatud erinevates kooliastmetes. Materjal on mõeldud õpetajatele abiks rahatarkuse eakohase õpetamise planeerimisel.
Rahatarkuse õpiväljundid sätestavad, mida peab teadma laps või nooruk lasteaia lõppedes, ja sealt edasi iga kooliastme lõpuks (I, II, III ja IV kooliaste).
Teemad jagunevad:
- Raha, maksevahendid ja finantsteenused
- Tulud
- Kulud
- Eelarve, finantsplaneerimine ja investeerimine
- Laenud ja krediidi kasutamine
- Jätkusuutlik majandamine
Täpsemalt saab õpiväljunditega tutvuda SIIN.
Ministeeriumi rahatarkuse koordinaatori Liisi Kirchi sõnul on aineõpetajad kaua oodanud materjali, mis annaks suuna, mida erinevates klassides lapsed rahaasjadega seoses teadma-oskama peaksid. “Nüüd on tänu läbiviidud projektile abivahend olemas – välja on töötatud õpiväljundid, mis ütlevad täpselt, millises vanuses ja mida õpilane teada võiks, et ta saaks ellu kaasa elementaarsed oskused igapäevaseks majandamiseks ja finantsmaailmas orienteerumiseks,” märkis ta.
Lisaks, et õpetajatele õpetamise teekonnal abiks olla, on üleval õppematerjalid lasteaiast kuni gümnaasiumiastmeni. Ehkki rahatarkuse õppematerjale on kogunenud üksjagu, on alustaval õpetajal oluline teada, millised materjalid, millisele vanusegrupile sobivad.
Kirchi hinnangul on finantskirjaoskus ehk teadmine, kuidas igapäevaseid rahaasju korraldada, igale koolilõpetajale vajalik pagas. „Oskus hallata oma eelarvet, teada investeerimise põhitõdesid, säästev ja vastutustundlik finantskäitumine – kõik see aitab langetada mõistlikke finantsotsuseid ning on inimesele majandusliku stabiilsuse ja heaolu saavutamisel abiks. On vaid rõõm, et rahateadmiste edendamisega tegeletakse Eestis järjepidevalt ja laiapõhjaliselt ning sellest on saanud iseenesestmõistetav osa kooliprogrammist,“ rääkis Kirch.
Projekt “Rahatarkuse õpiväljundid vanuseastmete kaupa” on üks esimesi omataolisi Euroopas. Eesti õpiväljundite projekt valmis koostöös TalTechi ja Tallinna Ülikooliga, abistas Haridus- ja Teadusministeerium.