Kolm meediaga suhtlemise reeglit alustavale ettevõtjale

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Meediaga suhtlemine on valdkond, millest võiksite ettevõtjana huvituda. Üks meediakajastus võib nimelt aidata teie tuntusele ja edukatele müügitehingutele rohkem kaasa kui tasuline reklaam.

 Otsige meediaga suhtlemiseks õige kanal

Selle asemel, et teha masspostitus kümnetele või sadadele väljaannetele, valige välja kaks-kolm ajakirjanikku ning pöörduge isiklikult nende poole kas mõnel üritusel või telefoni teel. Enne ajakirjaniku poole pöördumist mõelge, millist meediaväljaannet teie potentsiaalsed kliendid tarbivad. Lugege selle väljaande viimaseid numbreid või vaadake selle meediakanali viimaseid saateid. Analüüsige, millest nad räägivad, ja mõelge, millist lugu sooviksite sealsele lugejale, kuulajale või vaatajale jutustada.

Pakkuge ajakirjanikule eksklusiivse kajastamise võimalust. See tähendab seda, et te ei paku samal ajal sama sisu kellelegi teisele. Alustage väljaandest, mis on teie lemmik. Kui sealt huvi üles ei näidata, pakkuge eksklusiivset võimalust järgmisele väljaandele.

Tehke ajakirjaniku elu mugavaks

Uue toote turule toomine ei ole piisavalt märkimisväärne sündmus, mida ajakirjanik sooviks kajastada. Kui aga korraldate sellele tähelepanu juhtimiseks ürituse või huvitava kampaania, võite saada kajastuse nii sõnas kui ka pildis.

Meediaga suhtlemisel pöörake tähelepanu ajastusele: võtke ajakirjanikuga ühendust umbes nädal enne uue toote lansseerimist või teie korraldatavat üritust. Siis on tal võimalik see oma kalendrisse mahutada. Kuid liiga palju varem ei ole mõtet eelinfot anda.

Kirjutage lühidalt ja selgelt. Andke e-kirjas ja pressiteates edasi vaid kõige olulisem info – see peab olema ekraanil loetav ilma teksti kerimiseta.

E-kirja sisust olulisem on e-kirja teema. Kui see ei kõneta, jääbki teie kiri avamata. Seepärast mõelge meediaga suhtlemisel hoolega, kuidas kohest huvi äratada. Selle asemel, et alustada sõnadega "Tulime välja uue tootega", öelge, millist probleemi te lahendate. Ajakirjanik vajab lugu.

Kirjutage oma sõnum ja pressiteade e-kirja sisse, ärge lisage seda dokumendifailina. Ärge lisage kirjale pilte, videoid ega muid faile. Laadige need materjalid veebi ja kopeerige e-kirja vastav link.

Olge meediaga suhtlemisel järjepidev

Ajakirjanikud on enamasti üsna hõivatud ning nende postkast on täis kutseid, pressiteateid ja vihjeid. Kui teie personaalselt saadetud kirjale ei ole mõne päeva jooksul vastust tulnud, siis kirjutage meeldetuletus. Kui ka see jääb reageeringuta, siis ilmselt ei ole ajakirjanik huvitatud.

Ärge imestage või solvuge, kui te ei saa viisakat eitavat vastust, vaid proovige järgmisel korral uuesti. 

Allikas:  SEB Pank
Märksõnad: ,

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll