Kuidas kirjutada lühikest ja haaravat äriplaani?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Äriplaani kirjutamiseks on mitu head põhjust. Need lähtuvad kas investori, rahastaja või muu välise organisatsiooni nõuetest või siis firma enda sisemistest vajadustest.

Kindlasti ei tasu arvata, et äriplaani kõige õigem paik on teie peas. Seal on see kindlas kohas ja keegi ei saa seda ära varastada. Või, et teil on kõik niigi läbi mõeldud ja äriplaani kirjutamisele ei tasu aega kulutada: parem on kohe tegutsema hakata.

Ühel või teisel eesmärgil võtke äriplaani kirjutamine kindlasti ette ja õppige selle sisu veenvalt esitama ka suuliselt. Anname teile mõne näpunäite, kuidas kirjutada lühikest ja haaravat äriplaani.

Tähtis on äratada lugejas uudishimu

  • Hoidke kirjutades silme ees äriplaani lugejat. 
  • Kirjutage nii lühidalt kui võimalik.
  • Uuendage äriplaani, et see püsiks ajakohane.
  • Sõnastage oma mõtteid arusaadavalt ja liigendage teksti, et lugejal oleks sealt lihtsam infot leida.
  • Eristage selgelt fakte ja prognoose. Esimeste puhul toetuge usaldusväärsetele allikatele ja prognoosides kasutage võimalikult täpseid arve, mitte ebamääraseid vahemikke.
  • Olge oma arvandmeid esitades aus.
  • Vältige vastuolusid äriplaani osade vahel, eriti arvudes.
  • Kujundage äriplaan atraktiivselt, sest ka dokumendi välimus peab tekitama huvi ja äratama usaldust.
  • Üksikasjalikum info – näiteks tabelid, lepingud ja tiimiliikmete elulood – esitage lisadena.

Alustava ettevõtte äriplaani kirjutades vastake järgmistele küsimustele

  • Millist probleemi lahendab teie äriidee?
  • Milliseid lahendusi pakub sellele probleemile praegune turg?
  • Mille poolest erineb teie pakkumine konkurentide omast?
  • Milles seisneb ärimudeli tuum ehk kuidas on teie äriga võimalik kasumit teenida?
  • Keda näete oma klientidena?
  • Millised sammud tuleb eesmärgi saavutamiseks astuda?
  • Kuidas kavatsete oma tooteid ja teenuseid reklaamida?
  • Kes kuuluvad ettevõtte asutajateringi ja meeskonda ning milliseid funktsioone nad täidavad?
  • Milliseid tulemusi ootate esimese kolme aasta järel?
  • Millised on tururiskid?
  • Millised on ettevõtte tugevused ja nõrkused?
  • Kui suurt stardikapitali on käivitamiseks vaja?
  • Kuidas leiate rahastajad?

Loe lisaks:
Kuidas edukalt kohandada äriplaani vastavalt lugejale? 

Allikas:  SEB Pank

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll