Pretensiooni esitamise õigus ja garantii on kaks erinevat asja.
Pretensioon
Pretensiooni esitamise õigus on müüja seadusest tulenev kohustus, mille kohaselt ta vastutab tarbijalemüügi puhul müüja asja lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul asja üleandmisest tarbijale (võlaõigusseadus § 218 lg 2).
Pretensiooni esitamise õigus on ka kasutatud kauba ostmise puhul. Kasutades oma seadusest tulenevat õigust saab pretensiooni esitada kahe aasta jooksul tootel puuduse ilmnemisel. Pretensiooni saab tarbija esitada vaid kauplejale.
Asjale antud müügigarantii ei välista seadusest tulenevat kaheaastast pretensiooni esitamise õigust. Kui ostetud asi läheb pretensiooni ajal remonti, siis pretensiooni esitamise tähtaeg ei peatu. Pretensiooni esitamise tähtaeg lõppeb täpselt 2 aastat pärast asja üleandmist tarbijale.
Müügigarantii
Müügigarantiiks on müüja, varasema müüja või tootja (müügigarantii andja) lubadus müüdud asi garantiis ettenähtud tingimustel tasuta või tasu eest välja vahetada, parandada või tagada muul viisil asja vastavus garantiis ettenähtud tingimustele, millega antakse ostjale seaduses sätestatust soodsam seisund (võlaõigusseadus § 230 lg 1).
Seega garantii andmine müüdavatele toodetele ei ole kohustuslik. Müügigarantii tingimused määrab garantiiandja, kelleks võib olla tootja, importija, müüja. Garantiitingimused ei tohi panna tarbijat võrreldes seadusega halvemasse seisu ehk siis olenemata garantiitingimustes sätestatust (nt garantiitähtaeg 1 aasta) on tarbijal ikkagi õigus esitada müüjale pretensiooni kahe aasta jooksul.
Lisaks peab garantiiandja pakkuma garantiiga tarbijale suuremaid õigusi kui eeltoodud õigused, mis kehtivad kaheaastase pretensiooni esitamise perioodi vältel. Näiteks garantiitähtaja kestvus on rohkem kui 2 aastat või sisaldab garantii muid hüvesid, nagu garantiiremondi ajaks asendustoodet, ööpäevaringset klienditeenindust vms.