Küsimus: seoses reorganiseerimisega viidi meie ettevõttest välja haldusteenused ja ka nendega seotud töötajad. Kaks meie töötajat, kelle käsutuses olid ametiautod (maksime nendelt erisoodustust) töötavad nüüd firmas, kelle käest me haldusteenust ostame. Nende kahe töötaja füüsiline töökoht on aga edasi meil. Kokku on lepitud, et nende töötajate ametiautode kulud maksame edasi meie st. autode rendilepinguid ei muudetud. Samuti ei küsi me autodega seotud kulusid haldusfirmalt tagasi. Kuidas on nüüd erisoodustusmaksuga? Kas on loogiline, et meie maksame edasi ka erisoodustusmaksu nendelt autodelt? Autode kasutamise osas ei ole midagi muutunud peale selle, et kasutaja töötab ametlikult firmas, kes meile igapäevaselt teenuseid osutab.
Vastab maksu- ja tolliameti spetsialist
Tegemist ei ole Teie töötajatega st langeb ära maksukohustus erisoodustuselt. Teie ettevõtte omanduses või valduses olevat vara ( sõiduautot) kasutatakse nii Teie ettevõtluses kui ka väljaspool ettevõtlust.
TuMS § 32 lg 3 kohaselt kui maksumaksja poolt tehtud kulu on ettevõtlusega seotud vaid osaliselt, võib kulu ettevõtlustulust maha arvata vaid ettevõtlusega seotud ulatuses. Sõiduautodega seotud kõikide kulude ( nt rendi, kütus, remont vms) kohta tuleb leida proportsioon ettevõtlusega seotud ja mitteseotud sõitude osas. Ettevõtlusega mitteseotud sõitude osa maksustatakse TuMS § 51 lg 2 p 4 alusel ja deklareeritakse vorm TSD lisa 6 koodil 6080.