• viki |

    Kui messile osta klientidele pakkumiseks küpsist ja kohvi, kas kannan selle siis reklaamikulusse ja saan käibemaksu ka tagasi? Huvitavad kõik pisiasjad, mis on sellega seotud. Ette tänades kõiki vastajaid!

  • Riina Raju, EML jurist |

    Küpsiste ja kohvi pakkumise puhul on tegemist sisuliselt vastuvõtukuludega.

    Tulumaksuseaduse § 49 lõige 4, mille kohaselt võib residendist juriidilise isik teha väljamakseid seoses külaliste või äripartnerite toitlustamise, majutamise, transpordi või kultuurilise teenindamisega tulumaksuvabalt kuni 500 krooni ulatuses kalendrikuus. Lisaks sellele võib juriidiline isik, kes teeb isikustatud sotsiaalmaksuga maksustatud väljamakseid, teha kalendrikuus tulumaksuvabalt seoses külaliste või äripartnerite toitlustamise, majutamise, transpordi või kultuurilise teenindamisega väljamakseid üldsummas kuni 2% ulatuses tema poolt samal kalendrikuul tehtud isikustatud sotsiaalmaksuga maksustatud väljamaksete summast.

    Seega on teil õigus tulumaksuvabalt ühes kalendrikuus teha külaliste vastuvõtukulusid 500 kr + 2% isikustatud sotsiaalmaksuga maksustavate väljamaksete summast. Oluline oleks siin ära märkida ka asjaolu, et tegemist on summeritud arvestusega kogu kalendriaasta jooksul, ehk siis kogu 2006.a võite teha tulumaksuvabalt vastuvõtukulusid 6000 kr + 2% kogu aasta jooksul isikustatud sotsiaalmaksuga maksustatud väljamaksetelt.

    Sisendkäibemaksu maha arvamist reguleerib käibemaksuseaduse § 30 lõige 1, mille kohaselt arvestatud käibemaksust ei arvata maha külaliste vastuvõtuks või oma töötajate toitlustamiseks või majutamiseks kasutatud kaupade ja teenuste sisendkäibemaksu.

  • viki |

    Suur tänu!

  • Juta |

    Juristi selgitus antud küsimusele on igati arusaadav. Sama teemaga seoses tekib lisaküsimusi: kuidas toimida reklaamürituse korral?
    Toodete reklaamimiseks korraldatud kliendipäeval pakutakse samuti küpsist ja kohvi, vahel ka midagi enamat. Kas vastuvõtukulud on ainult toit-jook? Milliste kulude alla paigutada näiteks salvrätikud, küünlad, ruumide üür, kaunistused (lilled), renditud toolid, helitehnika, ürituse juhi tasu (hea tootereklaami teostamiseks on vahel vaja kutsuda professionaal). Kõike seda saab ju käsitleda klientide vastuvõtuna, neil lahutatakse kindlasti ka meelt. Samas, ettevõtte jaoks on kogu kulutuse eesmärgiks ikkagi oma uut toodet reklaamida. Kus jookseb piir? Kas maksustatav on ainult suu kaudu manustatav? Aga kui uus toode ise ongi söödav? Kas siis on vastuvõtukulu ainult jook?

  • Kats |

    Pole kusagit suutnud leida, miks tõlgendad, et vastuvõtukulu on see, mida saab süüa?
    Tulumaksuseaduse § 49 lõike 4 kohaselt ei maksustata tulumaksuga § 11 lõikes 1 nimetatud nimekirja kantud isiku ja § 11 lõikes 2 nimetatud isiku väljamakseid seoses külaliste või äripartnerite toitlustamise, majutamise, transpordi või kultuurilise teenindamisega. Muu residendist juriidilise isiku puhul ei maksustata neid väljamakseid kuni 500 krooni ulatuses kalendrikuus. Lisaks sellele võib viimati nimetatud juriidiline isik, kes teeb isikustatud sotsiaalmaksuga maksustatud väljamakseid, teha kalendrikuus tulumaksuvabalt seoses külaliste või äripartnerite toitlustamise, majutamise, transpordi või kultuurilise teenindamisega väljamakseid üldsummas kuni 2% ulatuses tema poolt samal kalendrikuul tehtud isikustatud sotsiaalmaksuga maksustatud väljamaksete summast.

    Selle lõike esimeses lauses räägitakse ju ka kultuuriliset teenindamisest, mistõttu kõik teie poolt mainitud kulud ka sinna kanda tuleks.

  • Y |

    Mis kulu on kommid, mille paberi on firma logog?

  • Juta |

    Eesmärk on ju kulusid ettevõttele võimalikult soodsalt kajastada ja seda igati lubatud piirides, mitte kõik laia kaarega maksustatavaks teha. Ürituse tegelik eesmärk on reklaam, lähtuma peaks ka sisust. Ei räägigi vaieldava teemaga üritusest, mille sisu ongi kultuuriline teenindamine.

  • Kats |

    Külaliste vastuvõtukulud on minu arvates vägagi mõistlik võimalus. Küll tõesti saaks ehk üksikuid kulusid ka muude kulude alla sokutada, aga sisu jääb üldjoontes ikka samaks.

  • The topic ‘kohv ja küpsised’ is closed to new replies.