Tööandja teavitamine ajutisest töövõimetusest

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Küsimus: kui saan arstilt haiguslehe, millal pean tööandjale teatama, et olen haige ja kas pean ka ütlema, mis mul viga on?

Vastus

Töölepingu seadus § 15 lõige 2 punkt 10 sätestab töötaja kohustuse teatada tööandjale esimesel võimalusel oma ajutisest töövõimetusest ja võimaluse korral selle eelduslikust kestusest. Ajutise töövõimetuse juhtumiteks on muu hulgas töötaja haigus või vigastus, mis ei võimalda tal ajutiselt töötada, töötaja suhtes kehtestatud karantiin ja alla 12-aastase lapse põetamine. Seadus kohustab haigusest teavitama esimesel võimalusel, see tähendab siis, kui töötaja tervis lubab ja võimalus tekib.

Töötaja ei pea informeerima tööandjat oma terviserikke põhjustest või diagnoosist. Eeldatavat töölt eemalviibimise perioodi tuleb vajadusel täpsustada, kui näiteks haigus süveneb või muul põhjusel tuleb töölt pikemalt eemal viibida, kui töötaja algselt arvas. Tööandjal on võimalik töökorralduse reeglites kindlaks määrata mõistlik aeg, mille jooksul peaks töötaja tööandjat ajutisest töövõimetusest teavitama – näiteks kolme tunni jooksul pärast tööpäeva algust.

Allikas:  Tööinspektsioon

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll