Sotsiaalministeerium on saatnud kooskõlastusringile alkoholiseaduse ja reklaamiseaduse muutmise eelnõu, millega piiratakse alkoholimüüki ning alkoholireklaami sisu.
Muudatuste peamiseks eesmärgiks on rahva tervise kaitse, alkoholist tingitud sotsiaalsete ja tervisekahjude vähendamine ning alkoholitarbimise ja sellest tulenevate kahjude vähendamine alaealiste hulgas.
Muudatus puudutab eelkõige ettevõtjaid, kes tegelevad alkoholi tootmise, müügi ja reklaamiga.
Mis on olulisemad muudatused?
- Muudatusega keelatakse alkoholimüük tanklates või tankla territooriumil asuvates kauplustes.
- Alates 1. jaanuarist 2017. a peavad alkohoolsed joogid kaupluses olema paigutatud teistest kaupadest eraldi.
- Alates 1. jaanuarist 2018. a peab alkohoolsete jookide väljapanek olema teistest kaupadest eraldatud läbipaistmatu vaheseinaga või toimuma müüjaga teenindusletist.
- Keelatakse alkohoolsete jookide tooteesitlus jaekaupluses.
- Muudatusega antakse kohalikule omavalitsusele õigus piirata alkohoolsete jookide müügi aega toitlustusettevõttes.
- Eelnõu kohaselt on alkoholireklaamides lubatud esitada üksnes neutraalset teavet toote põhiliste omaduste kohta. Teave peab olema esitatud ühevärvilisel taustal ilma heliliste ja visuaalsete kujunduselementideta.
- Eelnõuga täpsustakse nõudeid tervisehoiatusele alkoholireklaamis.
- Keelatakse kuni 6% alkoholisisaldusega jookide välireklaam.
- Teles ja raadios on alkoholi reklaam lubatud alates kl 22.00-st.
Muudatused plaanitakse jõustada kümnendal päeval pärast Riigi Teatajas avaldamist. Reklaamiseaduse muudatused plaanitakse jõustada 1. jaanuaril 2017. a. Alkoholimüük tanklates plaanitakse keelata 1. jaanuaril 2018. a.