Siinsel laenuturul tegutsevate suuremate ettevõtete esindajad ütlesid kolmapäeval, 21. mail Tallinnas Swissôteli konverentsikeskuses toimunud tarbimiskeskkonna arengu konverentsil "10 aastat kiirlaene. Aeg otsustada?!", et pea kõik riigi plaanitavatest muudatustest kiirlaenuturu reguleerimiseks on positiivsed.
Nii Bigbanki, Swedbanki, Credit24 kui ka Bondora esindajad pooldasid tegevuslubade kehtestamist tarbijakrediidi pakkujatele, kuna siis oleks suurte eksimuste korral võimalik ettevõttelt litsents ära võtta. See eraldaks terad sõkaldest ja korrastaks turgu, leidsid ettevõtjad.
Credit24 tegevjuht Rain Sepp märkis, et on nõus krediidikulukuse määrale lae seadmisega, kui seda peetakse vajalikuks, aga litsentsi kehtestamine peaks olema tema hinnangul esmane meede. "Litsentsidega oleks raamid paigas. Kui sa teed midagi valesti, siis riskid litsentsi äravõtmisega."
Bigbanki juhatuse esimees Kaido Saar tõi välja, et üks ettepanek on riigilt puudu – peaaegu kõikides Euroopa riikides on olemas register, mis näitab, kui palju keegi laenu on võtnud. "Laenuandjad saavad selle info kätte ja selle alusel annavad laenu. Kui laenuandja pole seda infot kätte saanud, siis ta ei anna laenu," ütles ta.
Plaanitavatest muudatustest ei toeta ettevõtjad kaasamisringil olevat reklaamiseaduse muutmise eelnõu, millega keelataks tarbijakrediidi reklaam raadios, televisioonis ja internetis ning piirataks oluliselt kõigi tarbimislaenude sisu.
Bondora tegevjuht Pärtel Tomberg ütles, et kui teised nõuded on mõistlikud, siis reklaamiseaduse muutmise eelnõu on täielik lollus. Ta selgitas, et kui kiirlaenureklaam ära keelata, tapaks see konkurentsi ehk et uued ettevõtted ei saaks turule tulla. "Kaotab see, kes tuleb välja mõne innovaatilise ideega, seega võidaksid need turuosalised, kes on ennast juba üles töötanud ja enda positsiooni kindlustanud."
Bigbanki juhatuse esimees märkis, et kogu sektori huvides pole panna reklaamile lauskeeldu. "Tänasel kujul keelustab eelnõu suurema osa finantssektori reklaame, sealhulgas krediitkaardi-, eluasemelaenureklaami jms."
Tema hinnangul tuleks reeglistikku selgemaks muuta, et ettevõtjad saaksid aru, milline on vastutustundlik reklaam.
Tarbimiskeskkonna konverents keskendus erinevatele tarbijakrediidiga seotud teemadele.