Riigikogu võttis kolmapäeval vastu geobloki määrust rakendava seaduse, mis keelaks kaupade ja teenuste müügil seada klientidele erinevaid müügitingimusi sõltuvalt nende asukohast.
Riigikogu kiitis tänasel istungil heaks seaduse, mis rakendab Eesti õiguses nn geobloki määruse. Seadusega tarbijakaitseseadusesse tehtavate täienduste tulemusel ei ole ettevõtjatel lubatud Euroopa Liidu siseturul eristada kliente nende kodakondsuse, elu- ega asukoha põhjal.
Määruse eesmärk on, et Euroopa Liidu siseturul ei diskrimineeritaks kliente hindade ega müügi- või maksetingimuste poolest, kui nad soovivad osta tooteid või tarbida teenuseid teisest liikmesriigist. Määrus käsitleb kaupade jaemüüki nii veebis kui ka traditsiooniliselt, samuti elektroonilisi teenuseid, nagu pilveteenused, andmeaidandus, veebimajutus, otsingumootorid ja internetikataloogid. Kui ettevõtjad soovivad teisest ELi liikmesriigist pärit kliendi suunata eraldi veebilehele, siis tuleb selleks edaspidi eelnevalt nõusolek saada. Geobloki määrus ei kehtesta kohustust tarnida kaupa kõikjale ELis.
Määrus ei kohaldu meediateenustele, mille peamine sisu on autoriõigustega kaitstud teoste vms materjali kättesaadavaks tegemine.
Seadusega määratakse 3. detsembril jõustuva geobloki määruse rakendus- ja järelevalveasutuseks Eestis Tarbijakaitseamet.
Valitsuse algatatud tarbijakaitseseaduse muutmise seaduse (661 SE) poolt hääletas 72 ja vastu kaheksa Riigikogu liiget.