Maksu- ja tolliamet (MTA) suurendab lähiajal raskeveokimaksu tasumise kontrolli ning tuletab transpordifirmadele meelde, et nad peavad raskeveokimaksu maksma ka nende Eestis sõitvate järelhaagiste eest, mis on arvel teiste riikide sõidukiregistrites.
"See, kas haagis on Eestis registreeritud või mitte, ei olegi maksustamise mõttes oluline, sest kohustus autorongi pealt raskeveokimaksu tasuda on sadulveoki omanikul. Kui firmal on ainult sadulveok, tuleb maksta vähem, kui veok veab ka haagist, tuleb maksta rohkem. Haagiseid ei maksustata eraldi, vaid autorongi koosseisus. Välismaal registreeritud veokeid maksustatakse välisriigis," rääkis MTA avalike suhete juht Rainer Laurits, kelle sõnul makstakse sadulveokilt maks tihtipeale küll ära, ent jäetakse deklareerimata see osa, mis puudutab haagist. Lauritsa sõnul on raskeveokimaksu maksustamisperiood kvartal ja näiteks aasta teise kvartali eest tuleb maks tasuda hiljemalt 15. aprilliks.
Üldjuhul tuleb vedajal maksta autorongi täismassi eest, kuna üldises logistikapraktikas on tavaks võimalusel autorongi kogu kandevõime ära kasutada. Eestis on autorongi maksimaalne lubatud tonnaaž 40 tonni, merekonteineri puhul aga 44 tonni. "Kui sa tead, et sul võib selliseid vedusid tulla, kus sa vead maksimaalses koguses, siis tulebki maksimaalne summa kvartalis tasuda," rääkis Laurits ja lisas, et autorongi maksimaalne maksusumma ulatub 230 euroni kvartalis.
MTA suurendab koostöös autovedajate erialaliitude, politsei- ja piirivalveameti, ministeeriumide ja maanteeametiga lähiajal järelevalvet rakseveokimaksu tasumisel, et tagada autovedajatele võrdsed turutingimused ning parandada raskeveokimaksu laekumist.