1. juulil jõustub käibemaksu uus määr. Vastavalt tarbijakaitseseadusele (§7-8) peab tarbijale olema esitatud toote või teenuse lõpphind.
Seoses sellega, et mitmed ettevõtjad on tundnud muret kiire käibemaksutõusu jõustumisega ja ebapiisava ajaga hinnaesitluse korrastamiseks, kohtusid täna Tarbijakaitseameti, Kaupmeeste Liidu ning suurte jaekaubandusettevõtete esindajad.
Eesmärgiks oli arutada kuidas jõustada vajalik seadusemuudatus kiiresti ja tarbijale arusaadavalt.
Kohtumisel lepiti kokku alljärgnevas:
- tarbijale tuleb korrektne lõpphind esitada kassas ning ostutšekil seaduse jõustumisel e 1. juulist 2009;
- lubatud on üleminekuperiood kõikide hinnasiltide korrastamiseks müügisaalis ja toodetel kuni 31. august 2009. Sellisel juhul tuleb tarbijale selgelt ja arusaadavalt esitada informatsioon võimaliku hinnaerinevuse kohta müügisaalis nt "kaubal olevad hinnad võivad erineda seoses käibemaksumäära tõusuga kassas kuni 1,7%". Vastavustabelite/ümberarvestustabelite kasutamine on sellisel juhul tarbijale abiks.
- sooduskampaaniate ja soodusmüükide korraldamisel peab tarbijale esitatav toote lõpphind olema ühtne nii müügisaalis, tootel, kassas kui ka reklaamlehel;
- seoses majandustarkvaraga seotud muudatuste sisseviimiseks, rakendatakse teatud juhtudel üleminekuaega ostutšekil korrektse käibemaksumäära esitamisega kuni 31.juuli 2009.
Tarbijakaitseameti peadirektor Helle Aruniit väljendas kohtumisel lootust, et ettevõtjad suhtuvad maksumäära muutusesse mõistlikult ja ei hakka peale majandustarkvaras muudatuste sisseviimist, maksumääratõusu tarbijatelt juurde küsima, vaid leiavad selleks alternatiive. Ettevõtjad, kes ei torma kohe hindasid tõstma, vaid suhtuvad muudatusse mõistlikult ja arvestavad tarbijate huvisid, omavad suuremat konkurentsieelist praeguses majandusolukorras. Kindlasti on ettevõtjatel selleks võimalusi, arvestades, et juulikuu on kõikjal soodusmüükide kuu, kus võib pakkuda tarbijatele väga erinevaid soodustusi.