Autoettevõtete liidu hinnangul tuleks teekasutustasude tõstmisel kaasneva negatiivse mõju vähendamiseks üle vaadata ka raskeveokitele kehtestatud piirangud, et leevendada kulude kasvu ning muuta veovahendid efektiivsemaks.
"Mitmed tootmissektorid, kus veomahud on suured, peavad veondussektorit pudelikaelaks," ütles liidu direktor Villem Tori.
Kui kasutada teekasutustasu arvestamisel ajapõhist lähenemist, siis lisaks politsei järelevalvele võiks Tori sõnul seda teha ka maanteeamet läbi liiklusregistri. "Kui sõiduk on soetatud ja tehniline ülevaatus tehtud, siis suure tõenäosusega seda sõidukit ka kasutatakse. Elektroonilise pileti olemasolu ehk teedemaksu tasumist peaks olema võimalik kontrollida elektrooniliselt ka avalikest registritest," ütles Tori.
Ka võiks tema sõnul olla võimalus vaadata tasutud teedemaksu koos tehnoülevaatusega. "Ka see aitaks tihedas konkurentsis olukorda selgemaks saada. Minimaalseks peab jääma võimalus teede kasutustasu maksmata veoteenuse osutamine. Eriti seda siis riiki sisenevate raskeveokite puhul, kus riigis viibitud aeg on minimaalne ja järelevalve silme alt väljas," ütles Tori.
Kui arvestada teedemaksu kehtestamisel majanduslike mõjudega veoettevõtetele, siis need on liidu hinnangul siseriiklikke vedusid arvestades vägagi erinevad. Näiteks maksvad ümalpalgivedajad juba lisaks kehtivale raskeveokimaksule ka veel tee kasutaustasusid teeomanikele. Riigimaanteedel 500 eurot ja iga kohalike omavalitsuste teede eest veel 100 eurot aastas. "Ära tuleks jätta siis need erinevad tasud nii KOV-i teede eest kui ka riigimaanteede kasutamise eest. Tänane ümarpalgiveol kasutatav tasude süsteem on väga kohmaks, aeganõudev ja bürokraatlik."
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) soovib kehtestada ajapõhise teemaksu üle 3,5-tonnistele veoautodele; riigieelarve tasakaalu tagamiseks on rahandusministeerium kavandanud juba 2017. aastal teekasutustasudest laekuvaks tuluks 10 miljonit eurot.
Ernst&Young arvestas riigikantselei tellitud uuringus sarnaste riikide maksumäärade põhjal keskmiseks ajapõhiseks tasuks 722 eurot aastas ja päevapileti maksumuseks 12 eurot, selgub valitsuskabinetile heaks kiitmiseks esitatud kavandist.
Tulenevalt EL-i direktiivist on liikmesriikidel kohustus maksustada vähemalt 12 tonniseid raskeveokeid. Eestis rakendatakse seda direktiivis toodud minimaalses määras. Eesti ja Soome on ühtlasi ainukesed EL-i riigid, mis ei ole kehtestanud veokitele teekasutustasusid.