Analüüsi põhjal on valitsusasutuste sõiduautodest ligi veerandil sedavõrd väike läbisõit, et odavam oleks kompenseerida isikliku auto kasutamist töösõitudeks.
Rahandusministeeriumi töörühma koostatud analüüsist selgub, et isikliku sõiduauto töösõitudeks kasutamise kompenseerimine on majanduslikult soodsam, juhul kui asutuse sõiduauto aastane läbisõit on väiksem kui 13 000 kilomeetrit. Analüüsi põhjal on selliseid sõidukeid asutustel ligi veerand.
Töörühm tegi analüüsi lõpparuandes ettepaneku reguleerida senisest konkreetsemalt nii isikliku sõiduauto töösõitudeks kasutamise kompenseerimist kui ka nõudeid sellega seonduvale aruandlusele.
Arvestades, et maksimaalne lubatud kompensatsioonimäär on 30 senti kilomeetri kohta, saab täiendava maksukuluta kompenseerida 1116 kilomeetrit kuus ehk aastas 13 392 kilomeetrit. Olenevalt aastast on 20-30 protsenti sõidukeid, mille aastane läbisõit tuleb sama või väiksem, seisab analüüsis.
Samuti leiab töörühm, et väikeste läbisõitudega sõiduautode omamise asemele võib lahenduse pakkuda alternatiivsete transpordilahenduste leidmine. Väga väikeste aastaste läbisõitude puhul on majanduslikult soodsam isegi taksode kasutamine.
Rahandusministeeriumi eestvedamisel kutsuti 2015. aasta lõpus kokku töörühm, et valmistada ette valitsuse tegevusprogrammist tulenevalt sõiduautode keskset hankimist, analüüsida olemasolevate sõiduautode kasutamist ning vaadata üle antud valdkonna õigusaktid.
Töörühma kuulusid erinevate asutuste esindajad kokku viiest ministeeriumist, sealhulgas suurima sõidukipargiga siseministeerium.
Juuni lõpu seisuga oli valitsusasutuste ja nende hallatavate asutuste omandis ja kasutus- või kapitalirendis kokku 4476 sõidukit – ja seda ilma kaitseväe sõidukiteta. Kõigist sõidukitest 52 protsenti on M1-kategooria sõiduautod ehk siis sellised sõidukid, millel lisaks juhiistmele ei ole rohkem kui kaheksa istekohta.