Finantsteenuste kohta esitatud kaebuste arv on märkimisväärselt vähenenud

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Finantsinspektsioon sai möödunud aastal finantsteenuste osutamise kohta 119 kaebust, mida on varasemate aastatega võrreldes märkimisväärselt vähem. Valdav osa kaebustest esitati pankade tegevuse peale.

Peamiselt olid probleemid seotud laenuvõtjate makseraskustega ning sellest tulenevate küsimustega, kuidas saavutada mõlemaid osapooli rahuldav kokkulepe makseraskuste ületamiseks.

Finantsinspektsioonile esitatud kaebuste arv kasvas aastatel 2008 kuni 2010 ehk majanduskriisi tippaastatel. 2008. aastal laekus finantsjärelevalvele 153 ning 2010. aastal 181 kaebust. Juba 2011. aastal kaebuste arv veidi kahanes, toona esitati 148 finantsteenuste kliendikaebust.

Finantsinspektsioon sai 2012. aastal kõige rohkem kaebusi suurima turuosalise – Swedbanki tegevuse kohta, turuosa arvestades esitati kaebusi suhteliselt rohkem Danske Bank Eesti filiaali ja BIGBANKi tegevuse peale.

Möödunud aastal moodustasid kaebused pankade tegevuse peale sarnaselt 2011. aastale ligikaudu kaks kolmandikku kõikidest klientide pöördumistest.

Pangateenuste tarbimisel tekkinud probleemid olid seotud peamiselt laenudega. Lisaks makseraskustest tekkinud probleemidele tekitas mitmetes klientides küsimusi, kas üks või teine pank on laene väljastades järginud vastutustundliku laenamise põhimõtet. Küsimusi tekitas samuti leppetrahvi kohaldamise õiguspärasus laenu ennetähtaegsel tagastamisel. Klientidele valmistasid ka muret teenustasude kohaldamise õiguspärasus ja teenustasude suurus, samuti esines probleeme sularahaautomaatide kasutamisel.

Kindlustusvaldkonnas oli traditsiooniliselt kõige rohkem vaidlusi kahjuhüvitiste suuruse määramise üle kindlustusseltsi poolt. Samuti ei oldud rahul kindlustusseltside tegevusega konkreetsete kahjujuhtumite menetlemisel ning olukorraga, kus kahjuhüvitiste maksmisest keelduti.

Investeerimisteenuste osas tekitas väärpaberiomanikele muret teabe saamine oma õiguste ja kohustuste kohta.

Finantsinspektsioonile 2012. aastal esitatud kaebuste arv teenuseosutajate lõikes
ja turuosad oma sektoris
Teenuseosutaja Kaebuste arv Turuosa*
Swedbank 29 41,64%
AS SEB Pank 15 19,27%
Danske Bank A/S Eesti filiaal 13 10,25%
ERGO Insurance SE 8 17,99%
Nordea Bank Finland Plc Eesti filiaal 7 15,51%
BIGBANK AS 6 1,88%
IF P&C Insurance AS 5 27,13%
AS Eesti Krediidipank 4 1,59%
AS SEB Elu- ja Pensionikindlustus 4 27,33%
BTA Insurance Company SE Eesti filiaal 4 5,38%
Salva Kindlustuse AS 3 6,70%
AAS Gjensidige Baltic Eesti filiaal 2 2,76%
AS DNB Pank 2 2,53%
AS Inges Kindlustus 2 2,69%
AS LHV Pank 2 1,61%
Seesam Insurance AS 2 10,24%
Swedbank P&C Insurance AS 2 14,12%
Admiral Markets AS 1 33,43%
Allied Irish Banks, p.l.c. Eesti filiaal 1 N/A
AS KIT Finance Europe 1 63,89%
ETK Finants AS 1 0,83%
IIZI Kindlustusmaakler AS 1 N/A
QBE Insurance (Europe) Limited Eesti filiaal 1 0,42%
Swedbank Investeerimisfondid AS 1 42,82%
Swedbank Life Insurance SE 1 37,38%
Versobank AS 1 0,32%

Märkus: * Turuosad seisuga 31.12.2012. Turuosad on esitatud kindlustuses kindlustusmaksete alusel, panganduses ja fondivalitseja puhul varade mahu järgi.

Pane tähele!

Kord nädalas

Telli RMP Nädalakiri

Kolmapäeviti saadetav Nädalakiri sisaldab raamatupidamise, maksunduse ja tööõiguse valdkonna olulisi uudiseid, spetsialistide artikleid, seadusemuudatusi, nõuandeid ja soovitusi.

Töövahendid

Maksukalender Maksumäärad Numbriline Tööajafond RTJ IFRS Abitabelid Seadused MTA avalikud päringud Nädalakiri

Kalkulaatorid

Palgakalkulaator Maksuvaba tulu kalkulaator Puhkusekalkulaator Auditikalkulaator Kogumispensioni kontroll