Esimesest Ajujahist on möödas kümme aastat. Kui alustasime, oli tegu ideekonkursiga. Aastate jooksul on Ajujahist saanud Eesti suurim äriideede konkurss. Ajujahil osalejate käekäiku analüüsides olen välja sõelunud kuus lihtsat põhimõtet, mida järgides alustava ettevõtja edu tõenäosus kasvab.
1. Loobuge kõhklusest
Esimestel Ajujahi aastatel tundsid inimesed sageli hirmu, et keegi võib ettevõtluskonkursil avaldatud idee ära näpata. Kuigi nüüdseks on alustava ettevõtja mõtteviis Eestis küpsem, on äriidee varastamise hirmu tõttu omajagu tegevuse alustamisi edasi lükatud. Pidage meeles, et heast mõttest on vähe kasu – ideede unikaalsus on enamasti teisejärguline. Tegelik väärtus luuakse idee elluviimisel, keskendu sellele.
2. Olge valmis raskusteks
Vahel kipub potentsiaalne ettevõtja ütlema, et ta ootab alustamiseks perfektset aega. Tegelikult ei saabu seda täiuslikku hetke kunagi: iga suurem muutus ja uue algus on vastuoluline, tundmatu ning ebamugav.
3. Tehke koostööd ja olge paindlik
Iga ettevõtja ja tema tiim peavad läbima edu otsingutel oma teekonna, mis viib visiooni teostumiseni. Enamasti toovad õnnestumise erakordne meeskonnatöö ning tark tasakaalu hoidmine järjepidevuse ja kursimuutuse valikute vahel.
4. Püüelge oma valdkonna tippu
Tänu tehnoloogia arengule ja globaalsele avatusele on praegu oma äri alustada soodsam kui kunagi varem. Teisalt muutub idee elluviimine aina keerulisemaks. Särava idee keskpärasel teostusel pole palju lootust, sest klient ootab kogemust, mis oleks võrreldav maailma parimatega.
5. Õppige katsetades
Ettevõtjana peaksite meeles pidama, et koos katsetuste arvuga kasvab edu tõenäosus. Õppimiskõver on palju järsem, kui teete teoreetilise arvutuse või äriplaani kirjutamise asemel praktilisi katsetusi, sobitate lahendust kliendi järgi ning kogute päris kogemusi. Katsetada on võimalik väikeste ja üpris turvaliste sammudega, mis kõik aitavad teil teoks teha oma suurt visiooni.
6. Hakake kohe liikuma
Pidevalt tegutsedes leiate varem või hiljem õige teeotsa. Isegi kui esimene rännak ei vii soovitud lõpp-punkti, jääb teile alles hinnaline kogemus. Iga läbikukkumine suurendab tõenäosust, et järgmine algatus on edukas.
Näiteks kümnest alustanud tehnoloogiavaldkonna idufirmast jääb ellu vaid üks kuni kaks. Kui aga kogemusest õppida ja olla järjekindel, siis jõuab ettevõtja varem või hiljem eduni. Selline õnnestumine korvab kõik teel kohatud raskused.