Lisaks tarbijate teavitamisele pöörab tarbijakaitse üha enam tähelepanu ka ettevõtjate teadlikkuse tõstmisele.
Et tagada eetiline ja seadustele vastav kauplemine interneti vahendusel ning aidata kaasa e-kaubanduse turu korrastamisele, on tarbijakaitseamet uuendanud vastava valdkonna kauplejatele mõeldud soovituslikku juhendit. Juhendi järgimine on soovituslik, kuid sellest juhindumine on ameti hinnangul märk heast äritegevusest.
Tutvuge siin: juhend e-kaubandusega tegelevatele ettevõtjatele
Juhend koondab endas erinevaid näpunäiteid ja seadusest tulenevaid nõudeid e-kaubandusega tegelevatele ettevõtjale ning samuti tõlgendusi ja selgitusi õigusaktide sätetes. Hõlmatud on mitmed e-kaubandust reguleerivad õigusaktid, sh võlaõigusseadus, tarbijakaitseseadus, kaubandustegevuse seadus jpt.
Juhend annab ülevaate nii ettevõtja kohustustest kui ka peamistest nõuetest e-kaubanduse valdkonnas. Ülevaate saab ka erinevatest tarbijaga lepingu sõlmimisega seotud aspektidest, puudutades sealhulgas ka pretensioonide lahendamist. Lisaks käsitleb juhend hinnaavaldamisega seonduvat.
Tarbijakaitseameti aastatepikkune järelevalve on näidanud, et sageli puudub e-kaubandusega tegelevatel ettevõtjatel piisav info kehtivast seadusandlusest ja e-poodide veebikülgedel esitatud teave on puudulik ning tarbija õigused ei ole piisavalt tagatud.