Kahjuks pole harv juhus, et ostetud kaubal ilmneb kasutamise käigus mõni puudus, näiteks mobiiltelefoni aku tühjeneb mõne tunniga sajast nullini. Kui midagi sarnast juhtub, ei ole vaja kohe parandustöökotta rutata.
Tea, et
- kui kaubal või teenusel ilmneb puudus, võib tarbija pöörduda kaebusega kaupleja poole, kellelt see osteti,
- kaupleja vastutab kauba või teenuse kvaliteedi eest kahe aasta jooksul alates selle tarbijale üle andmisest,
- tarbija võib esitada kauplejale kaebuse kahe kuu jooksul alates puuduse avastamisest.
Mõistlik on esitada kaebus kirjalikult, et puuduse avastamine ja kaebuse menetlemine saaks dokumenteeritud. Kaupleja peab vastama tarbija kirjalikule kaebusele 15 päeva jooksul kirjalikult.
Võlaõigusseadus sätestab eelduse, et esimese aasta jooksul ilmnenud puudus oli kaubal juba selle üle andmisel tarbijale. Teenuse puhul kehtib sama eeldus esimese kuue kuu kohta. Selle aja jooksul ilmnenud puuduse tekkepõhjuse kindlaks tegemine ja vajadusel ka ekspertiisi tellimine on kaupleja kohustus. Teisel aastal kaubal ilmnenud puuduse tekkepõhjuse tõendamiskoormus on tarbijal.
Puuduse ilmnemisel on kaupleja kohustatud selle kõrvaldama või asja asendama. Asendada on lubatud ainult täpselt samasuguse kvaliteetse asja vastu. Kui asja pole võimalik parandada ega asendada, tekib tarbijal õigus lepingust taganeda ja asi tagastada. Kui seda on juba mõnda aega kasutatud, võib kaupleja tagastada raha jääkväärtuse ulatuses, arvestades kulumist.
Kui tarbijal ja kauplejal tekib probleemile lahendust otsides vaidlus, on võimalik pöörduda abi saamiseks tarbijavaidluste komisjoni poole. Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti juures tegutseva komisjoniga on võimalik ühendust võtta SIIN või kirjutades e-posti aadressil avaldus@komisjon.ee.