• Tiit |

    Tere
    Ettevõte (ei ole KMkohuslane) tegeleb ainult teenuse müügiga. Eraisikutele. Mõnikord juhtub ka nii, et tuleb osta kliendile materjali (näiteks on kliendil keeruline poodi minna, pole käru, millega tuua vms) ja siis olen oma raha eest ise ostnud ja klient on selle hiljem hüvitanud. Enamasti sulas. Mõnikord ülekandega. Ülekande puhul võib Maksuametile tunduda kahtlane, et üks ja sama isik maksab firmale mingi summa (tööraha) ja siis veel erakontole ka.
    Tegelikult sooviks seda kõike firma alt teha. Ja ilma sularahata. Müügiks vormistada ei taha. Nii mõnigi kord on tegemist garantiiasjadega – ei ole soovi sellega jamada.
    Kas kõigepealt kuluks kandmine ja siis kulu vähendamine on OK? Aga klient tahab tšekki endale, garantii jaoks või nii, kuidas seda lahendada?
    On kellelgi head ideed?

  • OV |

    Ettevõtte müügitehingud võivad olla nii teenuste müük kui ka kaupade edasimüük. Kaubale annadki kaasa tseki koopia ja garantiidokumendi. Ei saa aru sinu probleemist…
    Eraisikuna ostad ja müüd mida iganes soovid. Maksuametnikul pole õigust eraisiku elus sobrata.

  • Tiit |

    Ma ei taha tegeleda kaupade edasimüügiga. Üheks põhuseks kas või see, et mitte ajada lõhki käibemaksukohustuslaseks registreerumise piirsummat. See muudaks mu teenuse kallimaks ja mõjuks mu ärile halvasti.

    Aga ise kaupa poest kliendi asemel tuua ma mõnikord isegi eelistan, eriti sellise kauba puhul, mis on kõikuva kvaliteediga: ma ise valin paremad tükid, et ei peaks pärast piinlema. Klient võtaks pealmised, välja sorditud palad ja hakka siis s***st saia tegema. See kaup muidugi garantii alla ei lähe ja klient tšekki endale ei vaja, seega võin küll kulusse kanda. Esitan kulude hüvitamise nõude ja siis teen raamatupidamises kulude vähendamise? Kas nii on OK?

    Kas on kindel, et Maksuamet ei pea erakontole tulnud summasid mingiks “ümbrikupalgaks”? Sest samale inimesele ma teenust ju osutan. Maksan endale küll umbes Eesti keskmist palka ja selle pealt maksusid, aga ega neid maksuametnikke tea…

  • Pedant |

    Kui ostad eraisikuna ja raha laekub eraisikule siis mis puutub siia kulude hüvitamise nõue ja raamatupidamises kulude vähendamine? Kui kannad need firma kuluks siis kas neid asju on firmas vaja (ilmselt mitte) või müüd need edasi, mis on juba käive.

  • Tiit |

    Praegu olen teinud eraisikuna. Tahaks firma alt teha.

    Näide: inimene tellib mult vaheseina tegemise. Ostan materjali. Kas firmale läheb seda vaja? Firmale otseselt mitte, kuid tellitud töö tegemiseks küll. Ma ei taha seda materjali kliendile edasi müüa. Tahan müüa vaheseina tegemise teenust. Kas materjali kohta võin esitada kulude hüvitamise nõude (kui ostsin firma raha eest) ja siis raamatupidamises teha kulude vähendamise? Või peab ilmtingimata kõik kokku olema müük ja seega käive?

    Kui tellija ise poest materjali toob, on kõik lihtne. Mina teen tellija materjalist ja müügiks ongi teenus. Paraku ei oska tellija materjali tuua, toob igasugust saasta, hea meelega valin ise. Aga siis maksan ka ise.

    • Kaire. |

      Kui tellija tellib sinult vaheseina ehituse enda ostetud materjalist, siis nii on ka lepingus kirjas ja sina annad garantii ainult ehitustööle, materjali kvaliteedi eest vastutab tellija ise. Sellisel juhul on sinu käive tõesti ainult ehitusteenus.
      Kui sa aga ostad materjali ise, siis annad garantii ka kasutatud materjalile. Kui hiljem selgub, et materjal ei olnud kvaliteetne, siis ei saa sa saata tellijat ostutšekiga poodi või tootja poole, et klaarigu ise, sest sina oled selle materjali välja valinud ja sina ka vastutad. Seega esiteks, see garantii jutt ei päde. Teiseks, osutad sa ikkagi sellisel juhul täisteenust – materjal + ehitus, mis kõik kokku ongi sinu käive ja peadki selle kõik oma firma nime alt tegema.

  • jaana |

    et mitte müüki teha saad koostada materjalide üleandmisel KULUDE HÜVITISNÕUE ja raamatupidamises vormistad kulude vähendusena

    • Pedant |

      Kas RMP ei saaks Jaana “nõuandeid” blokeerida? Keegi veel hakkabki tema juttu uskuma.
      Tiit, sul on 2 valikut. Kas toimetad materjaliga oma isiklikult arvelt ja ei sega firmat sellesse. Riskantne aga tehtav.
      Niipea kui hakkad seda kulu firmas näitama muutub see teenuse müügihinna osaks.

  • Tiit |

    Kaire, garantii küsimus prussidele ja laudadele ei laiene. Garantii all ma mõtlesin olukorrast, kui ostan mingi asja, mis peab töötama. Ja kui ma ostan selle ise, siis põhjusel, et nii on kliendil mugavam, mitte minul. See on justkui vastutulek kliendile. Ma juba näiteks olen poes ja ostan oma asju, siis võin ka talle ära osta, sest tal pole aega või viitsimist minna, pood on kaugel, ta ei oska valida vms ja siis töö venib, sest asju pole. Puitmaterjali küll toon meelsasti ise, sest klient kohe kindlasti paremat välja ei vali.
    Ma lasen alati kliendil valida ja tuua, kui ta tahab. Mulle meeldib töötada, kui kõik vajalik on kliendil valmis ostetud. Sageli ikka ühte koma teist ei ole. Paljude asjad kogus selgub ka alles töö käigus. Siis peab klient uuesti poodi minema ja talle see ei meeldi ja aega ka pole või võimalust. Pahatihti tuuakse ka hoopis vale asi ja tuleb ümber vahetama minna.
    See on justkui osa teenusest, teha see keeruline poes käimine ja asjade valimine nende eest ära. No on mulle sellised imelikud kliendid sattunud, kes n-ö teemat ei valda ja mind usaldavad. See kõik on olnud klientide soov. See teeb nende elu lihtsamaks. Aga mina ei taha, et see minu elu keerulisemaks teeb. Meil on nendega kokkulepe, et mina garantiid asjadele ei anna. Ja nad on sellega nõus. Nad eelistavad ikkagi minu poeskäiku iseenda omale.

    • Kaire. |

      No laieneb see garantii ikka prussidele ja laudadele ka. Kui tekib nendega hiljem probleem, siis sa ei saa end välja vabandada, et sinu töö oli küll kvaliteetne ja korralik, aga näe need prussid ja lauad olid viletsad, kui olid need materjalid ise poest välja valinud. Ja pole need kliendid sul imelikud midagi. Klient ei peagi „teemat valdama“ ega iga puudujääva kruvi järgi poodi jooksma. Vastasel korral võiks ta juba töö ka ise ära teha, mitte asjatundja palgata. Aga see selleks, see kõik ei puuduta raamatupidamist. Lihtsalt avaldasin oma arvamust.

  • Tiit |

    Pedant, olengi siiani teinud kas sulas või oma isikliku konto kaudu. Egas midagi, ju siis tuleb ka edaspidi nii teha.

  • OV |

    Kõike ei saa kullana ja ainuõigena võtta mida siin foorumis kirjutatakse. Äritegevus on väga erinev ja lähtub alati kasumlikkusest. Raamatupidamine on loogiline tegevus aga loogika on teadagi mõistusega olevustele erinev.

    • :) |

      seadused paraku kehtivad kõigile, ka sellistele “erineva mõistusega” isikutele, nagu OV, Jaana ja veel paar teist

  • helle |

    Inimesed loevad seadusi erinevalt.
    Foorumis ei tohi kedagi rünnata isiklikult.

  • Vastamiseks pead olema sisse logitud.