• Pärtel |

    Tere!
    Olen oma MTÜ-s kasutanud mitu aastat e-arvete koostamiseks ja saatmiseks E-arveldajat ja kõik on toiminud. Ainult, et olukordades, kus maksja ja saaja on olnud erinevad (näiteks maksja on vallavalitsus ja saaja on lasteaed), olen ma teinud nii, et kliendiks olen määranud ikka lasteaia ja info selle kohta, et maksja on vallavalitsus, olen ma kirjutanud lisainfo lahtrisse. Sellisel juhul, kus maksja ja saaja on olnud erinevad, olen ma saatnud arve kindluse mõttes e-postiga. Nüüd aga e-postiga enam ei tohi, sest avalik sektor on läinud täielikult üle e-arvetele. Kuidas ma siis teen. Kas panen kliendiks endiselt lasteaia ja saadan arve siis e-arvena ära?

    Probleem läks hullemaks nüüd, kui pean tegema ka ühe arve Kaitseväele. Arve tegemiseks saadeti mulle selline info:

    Maksja:
    Kaitsevägi
    Aadress: Juhkentali 58, 15007 Tallinn
    Reg kood: 70008641
    TP kood: 009003

    Saaja:
    Toetuse väejuhatus/Kaitseväe orkester
    Aadress: Suur-Sõjamäe 23a, 11415 Tallinn
    Kood: 60178765

    Tegin ühe arve ära, kus kliendiks määrasin “Kaitsevägi” (muud moodi ei saagi, sest kliendil peab olema registrikood või isikukood – toetuse väejuhatusel ega kaitseväe orkestril neid asju ei ole). Kaitseväe orkestrist öeldi, et nendeni arve kohale jõudnud ei ole. Kuna orkestrini see kohale jõudnud pole, siis ei saa orkestri ülem arvet kinnitada ja seetõttu ei saa Kaitsevägi seda ka maksta.

    Mida ma peaksin tegema – mida kuhu lahtrisse kirjutama, et arve jõuaks ikkagi kauba saajani ehk Toetuse väejuhatuse alluvusse kuuluvasse Kaitseväe orkestrisse?

  • Muhkus |

    Saadad Kaitseväele kirja, et arve on tasumata. klaarigu ise…

  • Kelly |

    Kõik õige, peadki arve saatma Kaitseväele. Aga selleks, et Kaitsevägi saaks suunata selle “orkestrile” kinnitamiseks, peab arvel olema sellekohane viide, muidu kinnitusringiga nendeni see ei jõua.
    Kas oled proovinud küsida E-arveldaja kasutajatoelt? Nad peaks olema kursis täpsemalt, millisesse lahtrisse tuleks kirjutada “saaja” andmed ja kuidas e-arvet saata.
    E-arveldaja kasutamisel on abiks tarkvara tehniline kasutajatugi (tööpäevadel9:00-17:00):
    tel: +372 6636374; e-mail: earveldaja@rik.ee

  • Laurake |

    E-arveldaja asemel on arved.ee parem selliste olukordade ära hoidmiseks – seal sai eraldi vormistada, et teenuse saaja on see asutus ja maksjaks see asutus. Hiljem kannad arved.ee keskkonnast arve e-arveldajasse, kui seal on ka raamatupidamine korraldatud. Tegin ise vallavalitsusele e-arve ja juurde kirjutasin, et teenuse saaja on kool(selguse huvides lisada juurde kontaktisik). E-arveldaja nõuab pikemaid selgitusi lahtritesse. Selle puhul on parem kirjutada, et “teenust osutati allasutusele” ja loetleda üles, mida konkreetselt pakuti ja mis viisil.
    Ise loobusin e-arvete saatmisest e-arveldajas, sest oli sarnane juhtum Kaitseväega. Koostasin pärast seda arved.ee kaudu arve ja kõik toimis suurepäraselt.

  • Pärtel |

    Tere!
    Aitäh vastanutele! Asi lahenes, kiri Kaitseväe raamatupidamiskeskusele aitas. Olingi teinud kõik õigesti, lihtsalt kinnitusring võttis aega ja senikaua, kui see polnud KV orkestrini ringiga jõudnud, nad seda ei näinudki.

    Küsimuse esimese poolega on asi aga e-arveldajaga keeruline, sest osad vallavalitused (Jõhvi ja Tõrva, kust saadeti mulle vastav kiri) tahavadki, et arve tehakse nende nimele ja lasteaia nimi on märgitud selgitusse, osadele sobib aga, et arve oleks tehtud ja saadetud lasteaiale ning vallavalitsus oleks märgitud selgitusse. Vaatan, kuidas asi laabuma hakkab, aga tundub, et soovitus Arved.ee-sse üle minna võib-olla väga asjakohane.

    Aitäh!
    Pärtel

    • Annike |

      E-arveldaja on keerulisem tõesti, arved.ee on seevastu lihtsam ja sobilikum MTÜ-le, sest e-arveldaja lihtsalt laseb asju vormistada mitmel erineval viisil :)

  • Vastamiseks pead olema sisse logitud.