Tekkis küsimus kas on raamatupidamises võimalik ka kuidagi lihtsamalt kajastada ostu erakliendilt kui müügilepinguga.
Nimelt ettevõttel kuus keskmiselt 20-30 ostu erinevatelt eraisikutelt, tihti väikestes summades(50-100€), tooteks on katkised elektroonika seadmed, mis siis ettevõtluse eesmärgil taastatakse ja maha müüakse. Seadmeid soetatakse läbi portaalide, näiteks osta.ee okidoki jms. või siis käest-kätte sularaha tehinguga. Kui nüüd lisada juurde veel eraisikule lepinguga tutvumine, allkirjastamine/digiallkirjastamine ja inimese veenmine et enda omandis oleva eseme müügi puhul maksu maksma ei pea, siis selliste väikeste summadega tehingute puhul jääks tehing enamus kordadest katki.
Sellepärast uurin, et kas oleks mõni muu võimalus korrektselt kajastada tehinguid raamatupidamises, ilma eraisikut liialt vaevamata selliste väikeste summade puhul, et tehing ei jääks selle pärast katki, saan aru et ise eraisikuna ei saa samuti ettevõttele edasi müüa müügilepinguga, kuna ostan ju ettevõtluse eesmärgil ja see maksustatav.