• Rene |

    Mul oli seni teadmine, et haldusfirmale makstavate hooldus ja halduse tasude tõstmiseks peab üldkoosolek selle kinnitama ja seda tehakse läbi majanduskava kinnitamise hääletuse. Ning kui uut kava ei kinnitata, siis jätkub kõik eelmise kava järgi ning haldusfirma ei saa lihtalt hakata suuremat tasu küsima.

    Nüüd uues majas haldur väidab, et isegi kui üldkoosolek nende valitud uute tasudega majanduskava heaks ei kiida, siis tasud tõusevad ikka nende soovitud mahus. Lihtsalt kui uut majanduskava vastu ei võeta, siis haldusfirma hakkab ikka teenuse eest suuremaid arveid esitama ning ühistu jääb võlgu, mida siis hakatakse välja nõudma. Kas see on korrektne? Kuidas juriidiliselt peab käima haldusfirmale makstavate tasude muutmise protsess? See ei tundu kuidagi loogiline, et ilma üldkoosoleku nõusolekutta saab tasuside tõsta nii kuidas ise soovib. Või et siis ainus võimalus oleks vahetada haldusfirmat kui tõusuga nõus pole?

    PS. Antud majas on paraku ka nii, et seni pole omanikest juhatust õnnestunud moodustada (pole 3 huvilist kokku saadud) ning seega istub haldusfirma kõigil toolidele – on nii juhatuses kui pakub haldusteenust. Olen igati kursis, et see on omanike jaoks halb ja ohtlik lahendus, aga nii on see juba enne mind olnud. Ühesõnaga pole välistatud, et konks siin peitubki ning juhatus (ehk haldusfirma ise) on uute tasudega “nõustunud” ja seega tõesti majanduskava muutmata jätmine tekitaks vaid võglnevuse.

  • rp |

    Statistikaameti lehel on tarbijahinna indeksi muutused aastate ja kvartalite lõikes olemas. Viimase 5 aasta jooksul on see indeks kasvanud tervelt 38%. Igasugused kulud on suurenenud, töötegijad tahavad rohkem palka saada, alampalka tõsteti jne. Haldusfirma kasutamise puhul mõjub KÜ-dele ka käibemaksu tõus. Korteriomanikest KÜ juhatuse liikmed, see on habemega lugu, sest kes tööd teha oskaks, see ei taha ise seda tänamatut tööd teha ning kes hirmsasti tahab juhatuse liikmeks või lausa esimeheks saada, see tegelikkuses ei saa millegagi hakkama. Seega, tulebki leppida haldusfirma teenusega. Arvestades tarbijahinna meeletut kasvu, kohustuslikku alampalga tõstmist, käibemaksu suurendamist jne. on neil täiesti õigus ka ilma üldkoosoleku otsuseta oma teenuse hinda mõistlikkuse piirides tõsta. Nad ei pea teile teenust osutama alla omahinna. KÜ kõrgeim organ on üldkoosolek. Võite kasvõi ise otsida erinevaid haldusfirmasid, kelle teenuse hind oleks odavam ja töö kvaliteetsem ning KÜ üldkoosolekul teha ettepanek haldusfirma vahetada. Lõppude lõpuks korteriomanikud otsustavad ja kui on otsustusvõimetud nagu senini, siis läheb kõik sissesõidetud rada pidi.

  • Rene |

    Mu küsimuse taust on realistlikum kui see, et ei taha halduse eest rohkem maksta. Mul ei ole midagi adekvaatse hinnatõusu vastu. Samas on ootus, et kokkulepetest peetakse kinni. Praegu on nii, et koosolekul otsustatakse näiteks, et korrastatakse mänguväljak või viiakse ära prügi üldkasutatavatest ruumidest vms. Seda siis ühistu raha eest ning haldusfirma peab selle vaid organiseerima. Läheb aasta mööda ja on uus koosolek ning midagi pole tehtud. Haldur jälle lubab et jah, organiseerime korrastamise. Läheb jälle aasta mööda ja endiselt pole midagi juhtunud…. Ja nii on iga väiksemagi asjaga, et läheb kuni 5 aastat ja lugematul hulgal meeldetuletusi, et sellised lihtsad asjad tehtud saaks. Ja konkreetselt ongi vaid sellised pisiasjad ja midagi muud ei palutagi teha…. Maja on piisavalt uus ning mingeid renoveerimisi või muid töid pole kunagi tehtud ega teha vaja.

    Just selliste olukordade vältimiseks ja haldusfirma motiveerimiseks olekski õiglane, et kui adekvaatsed ja lihtsad kokkulepped on täitmata, siis me ei saa tasude tõusust rääkida. Kui kõik asjad toimivad, siis tõusevad ka tasud mõistuse piires. Aga preagu on nii, et haldusfirma lihtsalt laseb kõik üle kuna midagi ju ei juhtu ja peab vaid saatma halduri korra aastas koosolekule vabandama.

  • KarinK |

    Egas siin muud head lahendust polegi, kui et korteriomanikud peavad leidma endas soovi võtta juhtimine enda peale.
    Siis saab kenasti otsustada, kellelt teenust ostetakse ja mis mahus ja mis hinnaga jne.

    Vabandust aga miks kirjutate on on vaja 3 juhatuse liiget- juhatus ei pea olema kolmeliikmeline- või on Teil see kuskil põhikirjas kirjas.

    Nii kaua, kui omanikud on pasiivsed ei muutu ju midagi

  • Vastamiseks pead olema sisse logitud.