• EvaM |

    Pole varasemalt teemaga kokku puutunud ja vajaksin abi.
    Ettevõte sai inkassolt nõude. Ettevõte teeb inkassoga kokkuleppe tasuda võlg maksegraafiku alusel 10 kuu jooksul.
    Lisaks hankija võlanõudele peaks inkassole tasuma ka maksegraafiku tasu aga selle kohta ei ole tegelikult mingit lepingut ega midagi vaid ainult email, kus see on kirjas. Kas selliselt on see üldse aksepteeritav? Ja kuidas oleks selliselt kõige mõistlikum üldse neid igakuiseid makseid kajastada?

  • ylle |

    Inkassoteenustega tegelevad äriühingud toimetavad nii nagu heaks arvavad. Nad on sisuliselt väljapressijad ja sellistena tulebki neid käsitleda.
    Kui ettevõtte juhatus on läinud nendega kokkuleppele siis on see tõesti kahetsusväärne, lausa rumal. Nii nagu igal äriühingul on ka neil oma hinnakiri teenuste kohta.
    Kui juhatus soovib kolmanda osapoole nõudeid tasuda, siis on see ärikulu.

    • EvaM |

      Päris nii lihtne see hetkel ei ole. Ettevõte on sunnitud läbi inkasso asju ajama, sest võlausaldaja,kes on ühtlasi nii oluline klient kui ka hankija sellele ettevõttele, keeldus sellest, et võlg tasutakse otse või tasaarveldatakse neile esitatud arvetega.
      Palun kogemusi, kuidas olete kanded teinud. Kas olete teinud mingi vahekonto või oletegi otse lihtsalt iga inkassole tehtud makse sidunud võlausaldaja arvetega.
      Ja ärikulu küll aga kas peaks ikkagi laskma nõuda ka mingit alusdokumenti sellele nn maksegraafiku tasule. Hetkel võin küll ju kanda sellesumma kulusse aga otseselt ju pole alusdokumenti sellele või ongi see email piisav?

  • ylle |

    raamatupidamiskande tegemiseks on aluseks ükskõik millises vormis edastatud nõue mis on aktsepteeritud juhatuse liikme või tegevjuhi poolt,
    sa ei hakka ju otsima mingit “alusdokumenti” pangaintresside, pangateenuste jms kohta

  • Kaire. |

    Raamatupidamise algdokument peab vastama RPS §-s 7 nimetatud nõuetele. Pangatasude ja hoiuseintresside algdokumendiks on pangakonto väljavõte.

  • Vastamiseks pead olema sisse logitud.